نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از منافع ملت خود کوتاه نمی‌آید

🔶 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، نماینده مردم شریف استان قم در مجلس با حضور در برنامه تلویزیونی صف اول در ارتباط با برنامه هفتم اظهار کرد: لایحه‌ای که دولت درباره برنامه هفتم پیشنهاد داد ۲ ماه در کمیسیون تلفیق در آن کار شد. ما هفته‌های بسیار جدی در پیش داریم. دوشنبه صبح که رای اعتماد به وزیر ورزش را داریم بعد از آن به بررسی پیشنهاد نمایندگان و گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم خواهیم رسید.

🔻 تلاشی که داریم آن است که زودتر به نتیجه برسیم و برای همین نیز مجلس سه نوبته به بررسی برنامه هفتم خواهد پرداخت، تا دست دولت برای تدوین بودجه ۱۴۰۳ باز باشد و سریع‌تر اقدامات خود را عملی کند.

🔻 در برنامه هفتم احکام تدوین می‌شود و در آن تکالیفی برای دولت و دستگاه‌های مختلف صادر می‌شود و دستگاه‌هایی که در خط مقدم جنگ نرم هستند مورد توجه قرار گرفتند مانند وزارت ارشاد و سازمان فرهنگ و ارتباطات و دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ما برنامه زیادی در این دوره داریم.

🔻 تلاش ما بر این است که در بخش فرهنگ آن مدل که در خور توجه باید باشد کسری‌ها و عقب افتادگی‌های خود را با سرعت بیشتری حل کنیم.

🔻 در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ تاثیر منابع آزاد شده در تدوین منابع لحاظ می‌شود. اجرایی شدن بودجه سال جاری و رسیدن منابع اگر اتفاق بیفتد با سرعت متمم دولت انجام می‌شود و در نتیجه شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهیم بود.

🔻 در حال حاضر قانون شفافیت در مجمع متوقف شده است و در حال تلاش هستیم و تسریع این قانون را پیگیری می‌کنیم . مشکل آن است که دوستان در مجمع معتقد هستند طبق آیین نامه داخلی مجمع آن را باید تصویب کنند و مجلس نمی‌تواند برای مجمع تعیین و تکلیف کند و اگر مجلس انعطافی به خرج ندهد مجمع هم روی نظر خود خواهد ماند.

🔻 اعتقاد داریم تمامی قوا و شورا‌ها باید شامل این شفافیت باشند و دولت نیز مشابه مجمع تشخیص مقاومت نکرد و البته شاید به دلیل قوانین داخلی مجمعی‌ها حق داشته باشند برای توقف این قانون، اما امیدواریم به زودی مشکلات‌ این قانون نیز سریع‌تر حل شود.

🔻 وی درباره قانون جوانی جمعیت گفت: در این قانون امتیاز‌هایی برای خانواده‌هایی که به جوانی جمعیت کمک می‌کنند تعیین شده اند. اکنون حدود ۴ میلیون نابارور داریم و هزینه‌ای باروی بسیار سنگین است و اکنون بیمه آن تصویب شد و این می‌تواند مشکل ۴ میلیون نفر را رفع کند و کمک به رشد جمعیت داشته باشد. افزایش مرخصی خانم‌های باردار و اعطای وام‌های ۱۵۰ و ۲۴۰ میلیونی به زوج‌های جوان از دیگر کار‌های است که انجام شده است. افرادی که ۳ فرزند دارند به هیچ وجه نباید در ادارات تعدیل شوند و اقدامات بسیاری دیگر نیز حتما انجام خواهد داد.

🔻 ایشان درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران و تمدید این تحریم افزود: رای ما همیشه روشن بوده که آن‌ها به برجامی که خودشان تصویب کرده اند پایبند نیستند و صحبت‌ها درباره تمدید این تحریم باز هم نگاه آن ها را برای ما مشخص می‌کند. مجلس کشور با تصویب قانون اقدام راهبردی ریل حرکت دولت را تعیین کرد و دست دولت را برای اقدام مقابل باز کرد. آن‌ها اگر ببینند ما در بحث غنی سازی کار خود را انجام می‌دهیم برای آن ها دلیلی می‌شود که به تعهدات خود بازگردند.

🔻 با قانون اقدام راهبردی کار‌هایی پیش افتاد که آن ها را مجبور کرد که با ما کنار بیایند و دولت نیز راهی را رفت و میز مذاکره را ترک نکرد و عنوان کرد منافع ما را تامین کنید و ما به اقدامات خود پایبند هستیم و اکنون آن‌ها به دنبال دبه کردن هستند و می‌دانند اگر ۲۶ مهر که موعد عادی شدن خرید و فروش تسلیحاتی ما است چه کشور‌هایی منتظر هستند که این تاریخ برسد و بدانید جمهوری اسلامی هیچ گاه از منافع خود کوتاه نمی‌آید.

🔻 جمهوری اسلامی ایران سر جنگ ندارد واز برجام کوتاه نیامده و میز مذاکره را ترک نمی‌کند و این تاریخ برسد فروش سلاح ما آغاز می‌شود و با توجه به بومی سازی شدن توان تسلیحاتی در کشور ما نیازی به واردات نداریم و در تولید سلاح‌ها ۹۰ درصد خودکفا هستیم و نیاز به امکاناتی نداریم و تکیه ما به خودمان است و با توجه به توانمندی های خود می‌توانیم موشک‌های دوربرد بسازیم و در جنگ افزار‌های توپخانه‌ای و پهبادها توانمندی داریم و کشور‌هایی هستند که می‌دانند اگر همراه با ایران باشد با توجه به آن که کشور ما نگاه سلطه گرانه به آن ها ندارندسود خواهند برد. دشمنان ما نگران هستند که منافعشان به خطر بیفتد به بازار برای آن‌ها محدود شود.

🔻 سیاست کلی نظام و تاکید مقام معظم رهبری بر ارتباط با تمامی دنیا است.دنیا تنها روی چند کشور خلاصه نمی‌شود و اولویت اول ما کشو‌های همسایه است و به دلیل آن که منافع ما تاثیر پذیری و تاثیر گذاری دارد و اولویت دوم کشور های منطقه است و اولویت سوم پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی است مانند بریکس و در این دولت و این مجلس توانستیم آن توهم‌هایی که ایجاد شده بود که باید با آمریکا باشیم ابطال شود و به لطف خدا مردم آثارش را به زودی خواهند دید. ارتباطات شکل می‌گیرد و آن وقفه‌ای که در گذشته ایجاد شد و با آن نگاه به غرب آمریکا در حال ترمیم است و تدریجا نیز اثر خود را خواهد گذاشت. درب‌ها را به روی ما بسته بودند اگر ما بر آنیم ارتباط را با کشور‌های دیگر بیشتر کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

🔻 من با علم ارز می‌کنم هر چه جلوتر می‌رویم زندگی و معیشت مردم بهتر می‌شود و بار تحریم‌ها کمتر خواهد شد.

🔻 تا به امروز ۱۳ هزار تذکر و کتبی و شفاهی به دولت داشتیم و این حجم بالایی است و بخشی از آن سوال است و تا الان چیزی حدود ۵۰ سوال از وزرا داشتیم. حرکت بعدی ما تحقیق و تفحص است که متعدد برگزار شده است.

🔻 یک روز مجلس معطوف به نظارت است و کمیسیون‌ها برگزار می‌شود و تمامی گزارش‌ها به کمیسیون‌ها داده می‌شود و برگزاری آن موثر هم بوده است و در تعاملات با دولت و رفع مشکلات نتایج خوبی داشته است.

🔻 وی درباره تشکیل وزارت بازرگانی گفت: در این مجلس و دولت این مسئله مطرح شده است و کلیات آن مجلس رای داده داده، اما در آن رگه‌های پشیمانی در دولت وجود دارد دنبال راه حلی هستیم که تبدیل به دو وزارت خانه نشود هنوز مجلس و دولت به نظر واحدی در این زمینه نرسیده اند. اما فعلا این موضع با عدم پیشرفت مواجه شده است و خدارا شکر تعامل دولت ومجلس در شرایط خوبی قرار دارد.

🔻 نگاه این دولت سیاسی نیست و در تمکین به قوانین بهتر از دولت قبلی عمل می‌کند با توجه به نگاه های نزدیک به هم شرایط خوبی را داریم. در این مجلس در ابعاد سیاست خارجه و معیشت و وسایر ابعاد دولت و مجلس نظرات نزدیکی دارند و مقاومتی در دولت برای عدم اجرای قانون در این دولت وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *