جزئیات اقدام «وعده صادق» از زبان نایب رئیس مجلس در جلسه شورای برنامه ریزی استان قم

 

حجت الاسلام ذوالنوری:
برای رسیدن موشک‌های بالستیک از داخل خاک ایران به اسرائیل ۱۲ دقیقه و برای فرود موشک‌های کروز دو و نیم ساعت و پهپادها زمان بیشتری نیاز بود که با یک هماهنگی منسجم و برنامه‌ریزی دقیق به گونه‌ای عمل شد که همه آنها در یک زمان واحد به سرزمین‌های اشغالی برسند تا از این طریق بتوانیم سیستم‌های پدافندی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را گیج کنیم و بر آن غلبه نمائیم و فرود آمدن به یکباره حجم زیادی از موشک و پهپاد رعب و وحشت لازم را در دل دشمن بیاندازد و هم گوشه ای از توان حیرت انگیز جمهوری اسلامی را به دشمن بچشاند و تفهیم کند.

نماینده مردم شریف قم در مجلس افزود: برای پرتاب موشک‌های بالستیک مشکلی در خصوص عبور از حریم هوایی دیگر کشورها نداشتیم چرا که این موشک‌ها خارج از جو و در فضا از بالای دیگر کشورها به سمت اهداف مشخص و مقصد عبور می کردند، اما برای پرتاب موشک‌های کروز و پهبادها نیاز بود از حریم هوایی کشورهای عراق، سوریه و اردن استفاده شود.
از این رو، حریم هوایی اردن از زمان تهدید ایران به انتقام و تنبیه رژیم پلید صهیونیستی، تا روز عملیات ما تحت حفاظت شدید و گشت زنی مداوم یکصد فروند هواپیمای جنگنده بود که فقط ۲۰ فروند آنها اسرائیلی بود و هشتاد تای دیگر متعلق به آمریکا، انگلیس و فرانسه بود که الآن هم مأموریت آنها ادامه دارد.

هیچ منطقه غیرنظامی هدف حملات ایران در این عملیات نبود. عملیات وعده صادق ۱۰۰ درصد موفق بود و موشک‌ها به صورت دقیق و نقطه زن به اهداف رسیدند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

مهم تر از اصابت دقیق این موشک ها به اهداف معین ، شکسته شدن تابوی شکست ناپذیری رژیم عنکبوتی کودک کش بود که هزینه کرد دهها میلیارد دلار در زمینه ایجاد سپر دفاعی گنبد آهنین و سیستمهای فوق مدرن پدافندی و دفاع ضد موشک و نیز حضور مستقیم آمریکا و قدرت های شیطانی غربی نتوانست این رژیم آسیب پذیر را در مقابل حملات کوبنده سپاه توانمند پاسداران انقلاب اسلامی حفظ نماید.

فرمانده تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام در دوران دفاع مقدس و رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود:

اسرائیل برای حمله به ایران از ضعف های فراوانی برخوردار است که از آن جمله نداشتن صنعت موشک سازی داخلی و بومی است. موشک‌های اسرائیل غالباً اهدایی آمریکا است. اسرائیل برای حمله به ایران در حجم انبوه موشک در اختیار ندارد.
ضعف سوم رژیم صهیونیستی این است که موشک های آنها از برد بلند و کافی برای حمله به نقاط مختلف کشور گسترده جمهوری اسلامی برخوردار نیست.
ضعف مهم دیگر رژیم منحوس صهیونیستی این است که اگر بخواهند با هواپیما به مناطق جنوبی و ساحلی ما حمله کنند حد اقل در هر مسیر رفت و برگشت نیاز به یک مرحله سوخت گیری دارند و جهت حمله به مرکز کشور و تهران در هر مسیر رفت و برگشت نیاز به دو بار سوخت گیری دارند که این امر اجرای عملیات هوایی علیه کشور ما را با مشکل روبرو می سازد.
اگر رژیم جلاد ، کودک کش و خون آشام صهیونیستی در انتقام متناسب از جمهوری اسلامی ایران تأنی و تأمل دارد ناشی از ضعف و ناتوانی آنها است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *