ذوالنوری: توسعه روابط پارلمانی ایران و الجزایر به پیشرفت دو کشور کمک می‌کند

🔶 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع همسوی ایران و الجزایر، گفت: تقویت روابط پارلمانی برای تقویت روابط همه‌جانبه و کمک به دولت‌ها مؤثر است.

🔸 حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم استقبال از ابراهیم بوغالی رئیس مجلس الجزایر که پیش از ظهر امروز(یکشنبه، ۲۹ مرداد ماه) در رأس هیأت پارلمانی وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران شده بود، ضمن خوشآمدگویی به وی و همراهانش، گفت: امیدواریم این سفر فتح بابی برای افزایش رفت و آمدها میان دو کشور در سطوح مختلف باشد.

🔸 نماینده مردم شریف استان قم در مجلس با اشاره به علاقه مندی دولت و ملت ایران نسبت به دولت و ملت الجزایر، عنوان کرد: مبارزات طولانی مردم الجزایر برای رسیدن به استقلال بسیار ارزشمند و قابل احترام بوده و تقدیم خون بیش از یک و نیم میلیون نفر شهید در این راه یکی از شاخصه های استقلال خواهی و آزادگی ملت این کشور است.

🔸 وی با بیان اینکه مردم الجزایر مسیر آزادگی را تا امروز ادامه داده اند تا جایی که از آرمان های فلسطین حمایت می کنند، اظهار داشت: امروز مواضع ایران و الجزایر در مسائل منطقه ای و بین المللی همسو بوده و در یک جبهه قرار داریم.

🔸ذوالنوری حضور رئیس مجلس الجزایر در ایران را غنیمت شمرد و افزود: این دیدارها و تقویت روابط پارلمانی برای تقویت روابط همه جانبه و کمک به دولت ها مؤثر است.

🔸ایشان با اشاره به روابط مناسب میان گروه های دوستی پارلمانی ایران و الجزایر، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی از اینکه امروز ریاست اتحادیه بین المجالس اسلامی در اختیار الجزایر بوده حمایت کرده و از رأی دادن و همکاری با این کشور دریغ نمی کند.ما به عنوان کشور دوست و برادر این آمادگی را داریم تا در تمام عرصه ها با الجزایر همکاری داشته باشیم.

🔸نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به خسارات ناشی از کاهش قیمت نفت که به الجزایر وارد شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه الجزایر توانست با سیاست‌های اتخاذ شده این مشکل را با جایگزینی و تقویت سایر حوزه های اقتصادی پشت سر بگذارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *