مسئولان استان مسئله کمبود فضاهای ورزشی ویژه بانوان را جدی‌تر بگیرند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات کرامت استانداری، اظهار داشت: به دلایل متعدد ازجمله شرایط آب و هوایی و فرهنگی شاهد چاقی بانوان در استان هستیم.

وی پایین بودن سرانه ورزشی استان قم را موردتوجه قرار داد و گفت: از مسئولان درخواست جدی‌تر گرفته شدن کمبود فضاهای ویژه بانوان در بخش ورزش را داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: عقل اقتضا می‌کند که بین نیازها و خواسته‌های نامحدود و منابع محدود اهم و مهم کرده و بهترین اقدامات را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در استان قم با توجه به وضعیت آب و هوایی، فضاهای ورزشی روباز جواب نمی‌دهد و عمدتاً نیاز به فضاهای سرپوشیده داریم که با همت مسئولان این نیازها باید تأمین شود، همچنین باید از ظرفیت خیرین و واقفین در این زمینه استفاده کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت واقفین در امر ورزش ابراز کرد: شناخته شدن استعدادهای ورزشی جزئی از بدنه ورزش عمومی بوده و باید از ظرفیت استان و کشور برای بهبود ورزش استان بهترین استفاده‌ها را کرد.

چیزی به اسم ورزش محلات نداریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم نیزدر ادامه جلسه با تأکید بر اینکه از فضاهای موجود برای بالا بردن سرانه ورزشی استان استفاده نمی‌کنیم، افزود: فضاهای ورزشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ازجمله فضاهای مهمی است که برای بهبود و بالاتر بردن فضاهای ورزشی استان استفاده کرد.

محسن بهشتی با انتقاد از کاهش ترویج ورزش محلات گفت: ترویج این کار هم باعث نشاط اجتماعی شده و هم ارتباط خوبی را بین یک محله با سایر محلات ایجاد می‌کرد درحالی‌که امروزه چیزی به نام ورزش محلات نداریم.

سرانه ورزشی استان قم به ۵۰ صدم مترمربع رسیده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم   نیز در این جلسه اظهار داشت: این اداره کل با برخورداری از ۱۱۵ مکان ورزشی سرپوشیده و روباز دولتی، ۲۶۳ باشگاه ورزش خصوصی و ۴ مکان ویژه جوانان با محدودیت سرانه ورزشی روبرو است.

رسول منعم با اشاره به کسب ۱۶۰۰ عنوان انفرادی و ۱۲۰ عنوان تیمی کشوری از سوی ورزشکاران استان قم گفت: حضور ۹۰ تیم در لیگ‌های معتبر کشوری و حضور فعال سمن‌ها گواه روشنی از عملکرد ورزش و جوانان استان قم است.

وی افزود: در کل ۲۴ صدم مترمربع سرانه ورزشی تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان است، همچنین در دو بخش شهری و روستایی ۱۹ صدم مترمربع از سرانه ورزشی استان در اختیار ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان است.

منعم با بیان اینکه سرانه ورزشی استان تا پایان سال ۹۸، نیم مترمربع بوده است، ابراز کرد:در کل کشور اماکنی که متعلق به ورزش و جوانان و بخش خصوصی است ۲۵ هزار مکان ورزشی و در کل سرانه ورزشی کل کشور ۵۴ صدم مترمربع است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم پروژه‌های افتتاح‌شده این اداره کل در سال ۹۸ را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها، پروژه ورزشی مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) است که با قریب ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی با اشاره احداث سالن ۵۴۰۰ نفری پردیسان قم و پیشرفت ۴۷ درصدی این پروژه عنوان کرد: از سال ۹۳، این پروژه تعطیل‌شده بود اما از سال ۹۸ با حمایت‌های استاندار محترم و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم، درمجموع ۳۰ میلیارد برای به سرانجام رسیدن این پروژه اختصاص یافت.

منعم پروژه‌های پیش‌بینی‌شده در اجرای ماده ۲۷ قانون الحاق ۲ را موردتوجه قرار داد و گفت: امسال ۴ پروژه را در این رابطه تعریف کرده‌ایم و با اعلام فرایند قانونی این پروژه‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: سرانه ورزشی استان ۵۰ صدم مترمربع است که نسبت به سرانه ورزشی کشور فاصله داشته و در این رابطه اهتمام جدی مسئولان را می‌طلبد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشارکت با بخش خصوصی، استفاده از توان خیرین، اختصاص تسهیلات مناسب بانکی و ملی، اختصاص زمین‌های با کاربری ورزشی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه کشور ازجمله ماده ۵۳ قانون الحاق با مکلف کردن دستگاه‌ها ازجمله اقداماتی است که پیرامون افزایش سرانه فضاهای ورزشی استان می‌توان انجام داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *