نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: دیوان محاسبات به تخلفات بودجه‌ای در همان سال رسیدگی کند

🔶 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری در نشستی که با حضور رئیس قوه مقننه با موضوع «ارائه اولیه گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱» در دیوان محاسبات کشور برگزار شد، با بیان اینکه اگر مدیران اشراف کافی به کار دیوان نداشته باشند، به راحتی قوانین را دور می زنند، گفت: تا کنون کار در دیوان موثر پیش رفته البته هرچه جلوتر برویم فاصله تا قله زیاد بوده و راه نرفته بسیاری داریم.

🔸رئیس مجمع نمایندگان استان قم در ادامه احکام صادره و برخوردهای صورت گرفته با متخلفان و تعداد معرفی ها به دستگاه قضایی را حاکی از فعالیت و تلاش های دیوان محاسبات کشور دانست و افزود: حضور نمایندگان در سراسر کشور نیز می تواند مکمل کار دیوان محاسبات در حوزه های انتخابیه باشد البته این کمک ها نباید به گونه ای باشد که به تخلف برای انجام کار بیانجامد.

🔸وی در ادامه با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید توجه کنند به گونه ای رفتار نکنند که باعث شوند دیوان محاسبات بخواهد از مدیران مچ‌گیری کند، اظهار داشت: گاهی نماینده ای برای اینکه به نتیجه دلخواه خود برسد از ابزار دیوان محاسبات استفاده می کند تا مدیری را تحت فشار قرار دهند که این باعث گرفتن شجاعت از مدیران می شود.

🔸نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارات خود بیان کرد: اگر گاهی موارد نظارتی به موقع به مجلس داده شود تا نمایندگان و کمیسیون های مربوطه سر وقت به مسائل رسیدگی کنند، تخلفات رسوب نمی کند. برای مثال ورود کردن به موضوع تخلفات بودجه ای سال ۱۴۰۱ در حال حاضر چندان موثر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *