نایب رئیس مجلس: حادثه تروریستی شاهچراغ ارزش عملیاتی برای دشمن ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری با حضور در جمع اساتید بسیجی حوزه علمیه قم، اظهار داشت: رسانه‌های بیگانه در یک دوگانگی و تضاد، این گونه بیان می‌کنند که این عملیات توسط داعش صورت نگرفته تا ذهن افکار عمومی به سمت و سوی دیگر هدایت گردد و در جایی دیگر این رسانه‌ها، برای اهداف خود این گونه القا می‌کنند که این عملیات، انتقام داعش به خاطر اعدام اعضای خود است.

وی افزود: حملات در اماکن عمومی مانند پارک‌ها و اماکن زیارتی، مطلقا ارزش عملیاتی ندارد؛ اگر مقر نظامی را زدند و حلقه اولی را شکستند و نفوذ کردند و اهداف را محقق کردند، این را می‌توان ضعف حفاظتی دانست و برای طرف هم یک موفقیت تلقی شود. ولی مراکز عمومی، مراکز فرهنگی، اداری و زیارتی، مراکزیست که بنا بر تسهیل رفت و آمد است و بنا بر برداشتن موانع و کم کردن موانع است، لذا نمی‌توان آنرا موفقیت تلقی کرد.

ذوالنوری ضمن مطرح کردن ارزش عملیاتی این حادثه بیان کرد: اگر در این حادثه دنبال ارزش عملیاتی بود، ارزش عملیاتی آنجایی است که یک تروریست مسلح با چهل تیر و هشت خشاب توسط جوانمردی به صورت خودجوش، خلع سلاح می‌شود، بدون آن که آمادگی قبلی این کار را داشته باشد.

نایب رئیس مجلس عنوان کرد: با اینکه رسما داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است، اما طبق شواهد و قرائن، جنس عملیات همانند عملیات تروریسی گذشته داعش از جنس عملیات انتحاری است.

وی بیان کرد: کشوری که از اول انقلاب، دچار انواع بلاها و تحریم‌های ظالمانه توسط نظام سلطه قرار گرفته است، توانسته پیشرفت‌هایی قابل توجهی در عرصه‌های مختلف علمی همچون نانو، پزشکی، صنعتی و نظامی به دست بیاورد که قبل از آن نداشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در هر عرصه‌ای روحیه انقلابی بود، در آن عرصه به رشد قابل توجهی رسیده‌ایم و هر وقت از این روحیه فاصله گرفته‌ایم دچار مشکل و عقب ماندگی شده‌ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *