نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به توصیه‌های رهبری اهتمام بیشتری داشته باشیم، گفت: متاسفانه برخی مسئولان کشور برعکس شعار «مهار تورم، رشد تولید» عمل کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری شب گذشته طی سخنانی در مسجد امیرالمومنین(ع) قم، اظهار کرد: نظریه حاکمیتی امام صادق(ع) یکی از مبانی مستحکم حاکمیت دینی و موضوع ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: کاری که آن حضرت در آن شرایط سخت انجام می‌دادند این بود که دیگران از دایره حاکمیت شیعی خارج  نشوند و این موضوع باید باید در دستور کار ما مسئولان نظام باشد تا بتوانیم در مسیر امام صادق(ع) حرکت کنیم. 

ذوالنوری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکیدات ویژه نسبت به مسائل اقتصادی داشته‌اند که نباید تصمیم‌های مسئولان علیه این تاکیدات باشد، مسئولین باید اهتمام‌ بیشتری نسبت به توصیه‌های آیت‌الله خامنه‌ای داشته باشند. برای مثال رهبر انقلاب شعار سال را «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری کرده‌اند ولی متاسفانه برخی از مسئولین برعکس شعار سال عمل می‌کنند.

نماینده مردم قم در ادامه گفت: امام صادق(ع) در دوران زندگی‌شان توانستند با وجود زندگی دشوار و سخت‌گیری‌هایی که از سوی حکومت حاکم بر ایشان اعمال شده بود، اقداماتی را در راستای ترویج علوم شیعی انجام دهند و احادیث را باتوجه به موضوع دسته‌بندی کردند و معارف را بین مردم و علاقه‌مندان ترویج دادند.

وی ابراز کرد: در روایات ذکر شده است که شیعیان در دوران حکومت امویان زندگی سرسختی داشتند، خاندان بنی‌امیه از هیچ ظلم و جنایتی علیه معصومین(ع) دریغ نکردند. امام صادق(ع) با همه این مشکلات و موانعی که داشتند باز هم کار خود را انجام می‌دادند و ارتباطاتشان را حفظ می‌کردند.

ذوالنوری در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از حکومت بنی‌امیه، زمانی‌که عباسیان روی کار آمدند شرایط برای شیعیان بدتر از دوران قبل شد. عباسیان خود را از فرزندان عباس عموی پیامبر اکرم(ص) می‌دانستند.

وی افزود: آن‌ها از محبوبیت اهل‌بیت(ع) بین مردم، علم و سایر ویژگی‌های معصومین(ع) عصبی می‌شدند و به همین خاطر اقداماتی را علیه آن‌ها انجام می‌دادند و به‌دلیل همین کینه‌ها در نهایت امام صادق(ع) را مسموم کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: وقتی بارگاه مطهر امامین را در عراق نگاه می‌کنیم یا حرم باشکوه امام رضا(ع) در مشهد و حرم مطهر حضرت معصومه(س) را می‌بینیم به عزت شیعیه پی‌می‌بریم اما متاسفانه امام صادق (ع) در بقیع غریب هستند. شیعیان وقتی به محل دفن امام صادق(ع) می‌رسند نمی‌توانند آزادانه ابراز ارادت کنند.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *