شرایط اداره کشور از زمان امام پیچیده‌تر است/ حادثه متروپل نشان‌دهنده بی‌کفایتی دولت تدبیر و امید است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلی رشت با بیان اینکه امام خمینی (ره) به‌تنهایی تمام خوبی‌های عالم را داشته است، اظهار کرد: امام راحل (ره) همه صفات پسندیده در امام راحل (ره) جمع شده بود به‌طوری‌که ازنظر معنویت و عرفان الگو مسلمانان عالم بودند و همین امر سبب شد تا در میان قلوب مؤمنین جای بگیرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های امام راحل (ره) در عالم هستی گفت: خداترسی و خداشناسی، بصیرت بسیار زیاد، اطاعت بی‌چون‌وچرا از پروردگار، وقت‌شناسی در امور، حسن خلق، زهد و ساده زیستی، نماز شب خواندن بخشی از ویژگی‌های امام راحل (ره) بوده است.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی وجود امام خمینی (ره) را الهی دانست و افزود: امام خمینی وجودش الهی بود در همه امور نخست پروردگار را در نظر می‌گرفت لذا به این دلیل با انقلاب خود حادثه‌ای عظیم در جهان هستی خلق کرد.

ذوالنور، با تأکید بر لزوم توجه به مبانی و اصول دینی در انقلاب اسلامی تصریح کرد: بسیاری از انقلاب‌ها به دلیل عدم توجه به مردم‌سالاری و توجه به این و معنویات پس از مدتی سرنگون شدند ولی امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دین‌داری عمیق خود، مردم‌سالاری دینی در جامعه گسترش و مبانی اسلامی را سرلوحه امور قرار دادند.

وی با اشاره به نقش الهی بودن امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس بیان کرد: در دوران دفاع مقدس تمام کشورهای بلوک غرب و شرق علیه جمهوری اسلامی بودند تا بتوانند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند ولی امام راحل(ره) با بصیرت دینی و الهی خود درسی عظیم به‌تمام کشورهای مستکبر نشان دادند که‌ این انقلاب انقلابی الهی و مردمی است.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امام راحل (ره) مقابل تمام کشورهای غرب و شرق ابرو خم نکرده و در مقابل تمام آن کشورها ازجمله رژیم صهیونیستی ایستاد.

ذوالنور با اشاره به تلاش‌های دشمنان داخلی و خارجی در تحریف واقعایت‌ها، اضافه کرد: امام خمینی (ره) اهل سازش نبود ولی امروز جریانات متعددی مستقیم و غیرمستقیم توسط استکبار ساماندهی شدند تا شخصیت امام خمینی(ره) را تخریب و یا تحریف کنند که متأسفانه در عملیات تحریف افرادی حضور دارند که در کنار ایشان بودند.

وی شرایط اداره کشور از زمان حضرت امام سخت‌تر دانست و گفت: اعتقاد به‌سلامت مدیران در سطوح مخالف کشور یکی از شعارها و اهداف امام راحل(ره) از پیروزی انقلاب اسلامی بوده لذا باید مسؤولان به این شعار امام توجه جدی کنند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای متوجه جایگاه امامت و ولایت‌فقیه فلسفه وجودی آن نشده‌اند، بیان کرد: عده‌ای که می‌گویند چرا سخن‌ها و نمازهای جمعه سیاسی است درک درستی از جایگاه امامت و ولایت همچنین فلسفه وجودی ولی‌فقیه ندارند.

ذوالنور با اشاره به اینکه مشروعیت رئیس‌جمهور در کشور با نظر ولی‌فقیه یعنی مقام معظم رهبری است، افزود: رؤسای جمهور و هر مسؤولی که در این ۴۰ سال از دستورات مقام معظم رهبری کوتاهی کردند در آخرت باید پاسخگو باشند.

وی با ابراز تأسف از عدم توجه دولت‌های گذشته به عدن وابستگی بودجه به نفت بیان کرد: اگر در این ۴۰ سال سالی سه درصد از وابستگی بودجه به نفت کم می‌شد الآن اقتصاد کشور دگرگون‌شده و با یک تحریم نفت وضعیت کشور این‌چنین نمی‌شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اقدامات دولت گذشته در حوزه سیاست خارجه و اقتصاد را بعضاً عامدانه دانست و گفت: ایران دارای همسایگان بسیار زیاد و با ظرفیت اقتصادی بسیار خوب دارو ولی متأسفانه دولت گذشته به بهانه مذاکرات برجام تمام راه‌های توسعه اقتصادی در کشور را مسدود کرد.

به گفته ذوالنور دولت گذشته به دلیل بدهکاری گازی که با ترکمنستان داشته ارتباط اقتصادی با این کشور را قطع کرد و در این خصوص چندین بار وزرای نفت و اقتصاد به مجلس فراخوانده شدند.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته اراده‌ای برای حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: دولت آقای روحانی اراده‌ای برای حل مشکلات کشور نداشته و اکنون دولت رئیسی باید تا سال ۱۴۰۳ ماهیانه ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه اوراق قرضه به‌جامانده از دولت گذشته را پرداخت کند و این یعنی فاجعه.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌ رئیس‌جمهور به‌منظور ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر تصریح کرد: در هر جا به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی توجه کردیم به‌راحتی تحریم‌ها را دور زدیم ولی بعضاً در چند سال گذشته تمام نگاه و توجه دولت به مذاکرات برجام و کشورهای غربی بوده ولی اکنون دولت با اصلاح سیاست خارجه در حال ارتباط با کشورهای اتحادیه اوراسیا است.

ذوالنور تنها راه‌حل مشکلات کشور را برقراری ارتباط با کشورهای مختلف دانست و تصریح کرد: در یک برهه صادرات برخی از محصولات از ترکیه به روسیه با مشکل مواجه شده بود و در همان موقع روسیه درخواست کمک از جمهوری اسلامی به‌منظور جبران خلع صادرات از ترکیه را داشته ولی دولت گذشته به دلیل اینکه غربی‌ها ناراحت می‌شوند با این درخواست مخالفت کرد.

وی با قدردانی از قدرت بازدارندگی نظامی در جمهوری اسلامی بیان کرد: عباس عراقچی در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که یک جمله می‌گویم که در تاریخ ماندگار شود، اگر در چند هفته باقی‌مانده از دولت آقای روحانی در مذاکرات وین به توافق نرسیم جمهوری اسلامی ذیل فصل هفت می‌رود ولی اکنون با گذشت یک سال از آن صحبت‌ها جمهوری اسلامی بااقتدار به راه خود ادامه می‌دهد و این نشان‌دهنده قدرت بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی حادثه متروپل را نشان‌دهنده بی‌کفایتی دولت تدبیر و امید دانست و افزود: حادثه متروپل یک فاجعه در کشور است که تمام مجوزهای آن توسط مسؤولان دولت قبلی صادر شد که جای بسیار تأسف دارد ولی اکنون همان افراد حضور آقای رئیسی در آبادان را شو و نمایش می‌دانند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *