حجت الاسلام ذوالنوری ضمن اشاره به روحیه جهادی و خصلت ولایت مداری سردار مهدوی نژاد، راه درمان مشکلات کشور را بازگشت به اصل ولایت پذیری و اهتمام به اوامر رهبری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در مراسم بزرگداشت مرحوم سردار مهدی مهدوی نژاد که شب گذشته در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنرانی خود با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره توبه، شهادت را معامله ای بزرگ خواند که شهدا با خداوند منان انجام می‌دهند و گفت: منطق معاملاتی شهید با خدا متفاوت از دیگر معاملات است، او هرچه دارد در طبق اخلاص می گذارد و پروردگار جهان نیز اولین مدال افتخاری که به وی عطا می‌کند لقب و مدال ایمان و پس از آن بهشت است.

نماینده مجلس مرحوم مهدوی نژاد را شهید خواند و با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) حاکی از توصیه جدی حضرت به یاران خود برای جهاد در راه خدا و به ارث گذاشتن افتخار و سربلندی برای فرزندانشان، اظهار داشت: ما مدیون شهدا هستیم، شهدای زنده ای مثل شهید مهدوی نژاد که علاوه بر افتخار آفرینی در دوران دفاع مقدس پس از آن نیز در سطوح مختلف ایفای نقش و مجاهدت کردند.

حجت الاسلام ذوالنوری در ادامه رشادت های سردار مهدوی نژاد را برشمرد و بیان کرد: این جانباز دفاع مقدس در مسئولیت فرماندهی تیپ حضرت قائم استان سمنان و سایر دسته های فرماندهی جانش را کف دستش گرفت و بارها تا یک قدمی شهادت پیش رفت.

وی افزود: تقدیر این نبود که شهید مهدوی نژاد در دوران دفاع مقدس و درگیری های کردستان و همچنین در حوادث بعد از جنگ تحمیلی در میدان هایی که دشمنان انقلاب با فتنه های رنگارنگ خلق کردند یک مرگ و شهادت کم زجر داشته باشد، بلکه تقدیر الهی براین قرار گرفت که این جانباز سرافراز و شهید زنده انقلاب بماند و در عرصه های مختلف جانفشانی کند.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: سردار مهدوی نژاد مرارت های اثار جانبازی با گازهای شیمیایی دشمن را ده ها سال تحمل کرد و آن‌ها را به جان خرید و با ایستادگی خود در عرصه های مختلف مثل فرماندهی های دوران جنگ و بعد از آن فرماندهی لشکر علی بن ابی طالب و معاونت بازرسی ستاد کل سپاه پاسداران بار مسئولیت در این سطوح را مردانه به دوش کشید.

حجت الاسلام ذوالنوری ولایتمداری و داشتن روحیه جهادی را از ویژگی های ثابت شخصیت شهید مهدوی نژاد قلمداد کرد و اجر شهادت را پاداش سال ها خدمتگزاری این جانباز شیمیایی سرافراز دانست.

وی شهید مهدوی نژاد را مصداق دقیق اشداء علی الکفار و رحماء بینهم و نمونه‌ای در اخلاق اسلامی و رزمندگی معرفی کرد و اذعان داشت: شهید مهدوی نژاد ابعاد مختلف یک مسلمان مجاهد را در خودش جمع کرده بود و تمام کسانی که با شهید مهدوی نژاد همکاری داشته‌اند به این نکته معترف هستند، کسی پیدا نمی‌کنیم که از این شهید بزرگوار کدورت یا رنجش و دلخوری داشته باشد.

حجت الاسلام ذوالنوری جبهه انقلاب و جامعه را نیازمند روحیه جهادی و خلقیات بسیجی مخلص دانست و راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی و نابود سازی مفاسد اداری و اجتماعی را تمسک مسئولین نظام به خصلت ولایت مداری عنوان کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: تنها راه درمان مشکلات کشور بازگشت به اصل ولایت پذیری و اهتمام به اجرای اوامر مقام معظم رهبری است تا از این وضعیت به ساحل نجات برسیم، امروز ما بیش از هر زمانی نیازمند به این روحیه ایم که از صحرای کربلا به جامعه ما سرایت پیدا کرده است.

خبرگزاری رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *