حجت الاسلام ذوالنور: دشمن به دنبال خدشه وارد کردن به رابطه ایران با سایر کشورهاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری هم‌زمان با شب چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی در مراسم جشن گرامیداشت دهه فجر که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی که شعار جمهوری اسلامی نه شرقی و نه غربی بود، دنیا دو قطبی بود استعمار غرب با محوریت آمریکا و بخش دیگری استعمار شرق با محوریت شوروی بود؛ انقلاب ما از اعتقاد، گرایش و تمایل به هر دو محور جهانی و تفکرات غلط دو طرف، مبرا بود و اعلام بیزاری می‌کرد.

وی با بیان اینکه همه مردم امروز واقف‌اند که منشأ همه بدبختی ها در دنیا وجود نظام سلطه است، افزود: محور فعلی نظام سلطه در دنیا، آمریکا است و کشورهایی مثل کانادا، انگلیس، فرانسه و آلمان این نظام سلطه را همراهی می‌کنند تا دوام داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، عربستان و کشورهای اتحادیه اروپا را هضم شده در نظام سلطه دانست و گفت: این کشورها اراده ای از خود ندارند، اراده‌ی ایستادگی ندارند و مجریان تحقق اهداف آمریکا هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان اقتصادی دنیا در سال ۲۰۲۵ بزرگترین کشور اقتصادی دنیا چین خواهد بود، تصریح کرد: هر کشوری که بخواهد با چین ارتباط برقرار کند، آمریکا درصدد قطع پیوند ارتباط آنها خواهد بود؛ چون باعث احساس بی‌نیازی از آمریکا و غرب خواهد شد و دشمنان رسماً خلع سلاح خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی در تمامی ابعاد از جمله اعتقادی، ارزش‌ها، اقتصادی و… مقابل نظام سلطه است. هرچه دایره نفوذ آمریکا و حیطه فرمانروایی او گسترده شود، به همان میزان بر دیگر کشورها عرصه تنگ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر دشمن ما را متهم می‌کند، بخاطر این است که می‌گویند سوریه، لبنان، یمن، پاکستان و افغانستان و.. از جمهوری اسلامی حرف‌ شنوی دارند و از این بابت می‌سوزند و در تلاطم هستند.

ذوالنوری تاکید کرد: امروز هیچ کسی نمی‌تواند بگوید که جمهوری اسلامی در سیاست‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی خود، متاثر از کشوری دیگر عمل می‌کند؛ بلکه در تقابل با کشور سلطه، با برخی کشورها اشتراک موضع دارد که این کاملا طبیعی است. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *