ذوالنوری: جمهوری اسلامی دنبال برجامی است که حقوق ملت را تامین کند نه برجامی که غربی ها بخواهند، جمهوری اسلامی هیچ تغییری را در برجام نمی پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به پیگیری برجام از سوی تیم مذاکره کننده کشور، گفت: جمهوری اسلامی به دنبال فرار از برجام نیست، اگر کسانی می گویند جمهوری اسلامی انگیزه ندارد، این حرکات نمایشی است، اینکه گفته می شود، ایران نمی خواهد به صورت واقعی دنبال برجام برود و غربی ها ما را متهم می کنند، این صحبت ها کذب و اتهام واهی است چرا که جمهوری اسلامی هزینه های برجام را داده و الان دنبال نقد کردن چک نسیه برجام است. ما دنبال مطالبه و نقد کردن چک نسیه برجام هستیم، تا سهم ایران از برجام دریافت شود.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی دنبال برجامی است که حقوق ملت را تامین کند نه برجامی که غربی ها بخواهند در آن تغییری ایجاد کند، بنابراین جمهوری اسلامی هیچ تغییری را در برجام نمی پذیرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی اگر مذاکره می کند برای برجام نیست بلکه برای اجرایی کردن آن است، هر چه باید در برجام مذاکره می کردیم در دولت قبلی انجام شده ما فقط روی اجرای برجام، راه های اجرا و تامین حقوق مان مذاکره می کنیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: ایران دنبال فرسایشی و طولانی شدن مذاکرات نیست زیرا طولانی شدن مذاکرات یعنی استمرار بلاتکلیفی در زمینه مسائل اقتصادی، پس جمهوری اسلامی اصلا با فرسایشی شدن مذاکرات خوشنود نیست و دنبال این است که مذاکرات کوتاه باشد.

ذوالنوری در ادامه بیان کرد: جمهوری اسلامی به دنبال مذاکراتی است که خروجی محور باشد اگر خروجی نداشته باشد طبیعی است که ما کار عبث نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: اینکه ما با کشورهایی جدا جدا مذاکرات می کنیم مثلا با تروئیکای اروپا یعنی انگلیس و فرانسه و آلمان، به این دلیل است که در مذاکره تشکل نمی شناسیم، آن طور یعنی لشکرکشی و گارد گرفتن، ما با چین و روسیه همزمان مذاکره نمی کنیم، نسبت به کشورهایی که در برجام می توانند نقش داشته باشد به همین شکل عمل می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بنابراین اینکه تک تک آنها بحث می کنیم کار درستی است که دولت انجام داده البته مذاکره نیست بلکه رایزنی است، مثلا ما نمی رویم درباره موضوعی با آلمان به نتیجه برسیم که بعد با روسیه موضع دیگری داشته باشیم، بلکه رایزنی است، از قبل با کشورهایی که می توانند در مذاکرات وین موثر باشند رایزنی می کنیم تا مذاکرات بهتر پیش برود./

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *