نمایشگاه بین المللی قم می تواند برند اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای استان شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در جلسه هیأت رئیسه اتاق بازرگانی قم که در سالن جلسات نمایشگاه بین المللی استان قم برگزار شد با تاکید بر ضررت همراهی مسئولان در رفع مشکلات زمین و راه دسترسی این پروژه بزرگ قم اظهار داشت: عدم همراهی مسئولان، مشکلات زیادی را برای تکمیل این پروژه به وجود آورد، در حالی که هزینه های زیادی برای اجرای آن شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری افزود: مشکلات زمین و دسترسی راه مستقیم باید رفع گردد و در این باره پیگیری لازم باید صورت پذیرد، نمایشگاه بین المللی قم در مسیر رشد و توسعه استان است و بی توجهی نسبت به آن و افزایش هزینه‌ها به صلاح استان نیست.

وی بیان کرد: اتمام این پروژه بزرگ، وابسته به همراهی وزارت راه و سازمان متبوع در استان است و باید در این باره تصمیمات دقیق اندیشیده شود تا موانع رفع گردد و با توجه به عزم دولت و قول مساعد وزیران دولت در رفع مشکلات، مسائل استان را پیگیری می کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این مجموعه خدماتی و رفاهی به نفع توسعه و اقتصاد قم و مردم است و بخش خصوصی نیز با تلاش و سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال مولد را داشته است و باید از آن حمایت شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی قم می تواند برند اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای استان شود و با کاهش کرونا و یا رفع تحریم، شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود و باعث جذب توریسم به استان میشود و باید چنین ظرفیتی را در استان قدر دانست.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری بیان کرد: قم شاه راه ۱۷ استان است و با استفاده از ظرفیت این نمایشگاه میتوان نمایشگاه های بین المللی و ملی متعددی  را در استان قم برگزار نمود و در این زمینه نیازمند توسعه زیرساختهای لازم برای اقامت گردشگران و مسافران و مهمانان خارجی و داخلی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بارانداز مهمی برای اقتصاد و تجارت در استان است و باید در چشم انداز بلند مدت برنامه ریزی لازم در مورد منوریل و فرودگاه انجام به نحوی که باعث رونق این نمایشگاه و استان شود.

نماینده مردم قم در مجلس گفت:همچنین از ظرفیت ترمینال برای هدایت مسافر به نمایشگاه باید استفاده شود و ترمنیال را در انتهای منوریل قرار بدهیم تا مسافر برای منوریل فراهم و خروجی شهر قم نیز در دو سوی استان ایجاد گردد.

وی افزود: قم زمینه صنایع آلاینده و صنایع آب بر را ندارد  و منابع زیر زمینی اجازه توسعه کشاورزی و دامداری را نمی دهد هر چند باید ظرفیت های کشاورزی و دامداری در قم را حفظ کرد و با شیوه های نوین وارد عرصه تولید شد، اما در مجموع، استان قم دارای ظرفیت های مهمی در صنعت و صادرات و تجارت است.

به عقیده وی باید بر روی توریسم تجاری و مذهبی در قم سرمایه گذاری کنیم و مهم ترین زیرساخت تجاری در قم نیز فرودگاه است که باید امکانات لازم برای آن فراهم شود.

وی عنوان کرد: اگر فرودگاه افتتاح شود جهت تسهیل روند ساخت منوریل نیز از تمام ظرفیت استان برای اقصادی نمودن این پروژه عظیم استفاده خواهیم نمود، به خصوص اینکه اطراف قم، استان‌های صنعتی نیز قرار دارند و این ظرفیت برای حمل بار از طریق فرودگاه نیز امکان پذیر میشود و انتقال بار از طریق فرودگاه قم مقرون به صرفه برای استانهای همجوار میباشد.

ذوالنور نماینده مردم استان قم با هدف بررسی موانع افتتاح پروژه نمایشگاه در این جلسه گفت: وزراء، قول های مساعدی را در رفع مشکلات و مسائل استان داده‌اند، وی ابراز امیدواری کرد: در قم با مشکل کمبود زمین مواجه نیستیم و در این مورد نیز راهکاری لازم اندیشیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری گفت: مسئولان وظیفه پشتیبانی و حمایت از بخش خصوصی را دارند و باید از نمایشگاه بین المللی قم و دیگر طرح های اقتصادی به خوبی حمایت کنند، اگر تحریم‌ها رفع نشود باید آن را خنثی کنیم و صادرات غیرنفتی را در اولویت قرار دهیم.

وی بیان کرد: قم ششمین جایگاه را در کشور در زمینه کشاورزی دارد و یکی از نقاط مثبت در کشاورزی رویکرد تولیدات گلخانه ای است و از نظر مصرف آب نیز با شرایط سازگار است و در این بخش نیز می‌توانیم به پبشرفت های خوبی دست یابیم.

وی در پایان گفت: ظرفیتهای مطلوبی در قم وجود دارد و باید به همه ظرفیت های اقتصادی توجه ویژه ای داشته باشیم تا در تولید و صادرات موفق شویم در این بین نمایشگاه دائمی نیز یکی از ویژه‌ترین این نمایشگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *