۱۸ مرداد روز شهادت سردار بی سر شهید محسن حججی و روز گرامیداشت مدافعین حرم گرامی باد.

گرامی باد یاد و خاطره سردار شهید حججی و فرمانده ی دلاورش سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی و تمامی شهدای جنگ حق علیه باطل

‏🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌷🌷🌷🌷

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
لا يَستَوِي القاعِدونَ مِنَ المُؤمِنينَ غَيرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالمُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم ۚ فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدينَ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم عَلَى القاعِدينَ دَرَجَةً ۚ وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الحُسنىٰ ۚ وَفَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدينَ عَلَى القاعِدينَ أَجرًا عَظيمًا
ترجمه:
(هرگز) افراد باایمانی که بدون بیماری و ناراحتی، از جهاد بازنشستند، با مجاهدانی که در راه خدا با مال و جان خود جهاد کردند، یکسان نیستند! خداوند، مجاهدانی را که با مال و جان خود جهاد نمودند، بر قاعدان [= ترک‌کنندگان جهاد] برتری مهمّی بخشیده؛ و به هر یک از این دو گروه (به نسبت اعمال نیکشان،) خداوند وعده پاداش نیک داده، و مجاهدان را بر قاعدان، با پاداش عظیمی برتری بخشیده است.
سوره مبارکه النساء (آیه ۹۵)

🔷۱۸ مرداد روز شهادت سردار بی سر شهید محسن حججی و روز گرامیداشت مدافعین حرم گرامی باد.
حججی فقط ۲۱ سال داشت که ازدواج کرد، ۲۵ ساله بود که پدر شد و ۲۶ سال داشت که مدال افتخار نمایندگی و سخنگوئی شهدای گرانقدر و سرافراز مدافع حرم را به گردن آویخت.
او تجربه طولانی مدیریت و سکانداری خانواده نداشت، ولی بعید است درمعیار و ترازوی فضائل الهی وزن خانواده ای سنگین تر از خانواده سه نفره‌ای باشد که او سکان دارش بود.
یکسال بیشتر پدر نبود ولی اگر همه پدران عالم بخط شوند و همه فرزندان در صف مقابل تابلوی افتخارات و امتیازات پدران خود را ببینند، بعید است سری بلندتر از سر فرزندان شهیدانی چون محسن حججی، چشم‌ها را بخود خیره کند.
حججی ثابت کرد که با « سردادن » میشود سرافرازترین سردار شد،
حججی ثابت کرد که گردن بریده لایق ترین گردن برای آویختن با ارزش ترین مدالهای عزت و افتخار با همه ی معیارهای ارزشی دنیوی و اخروی است.
حججی مفهوم ملکوتی و از جنس معقول « نه محسوس » افضلیت شهید را مصداقی و محسوس به اثبات رسانید. او با عمل خود ثابت کرد که فقط با شهادت میتوان بهترین و برترین بود.
حججی به عنوان « نماینده و سخنگوی شهدای مدافع حرم » ثابت کرد که همه این قوم و قبیله شهیدان، از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تا بی نام و نشان ترین آنها افضلند و بهترین و برترین.
درجاتشان متعالی و راهشان مستدام و پر رهرو باد.

خادم ملت و نماینده مردم شریف قم
در مجلس شورای اسلامی
مجتبی ذوالنوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *