عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید که جمهوری اسلامی همواره از طریق مذاکره و نزدیک کردن جریانات تاثیر گذار افغانستان به یکدیگر خواستار ایجاد صلح و امنیت در این کشور بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، مجتبی ذوالنوری درباره مواضع جمهوری اسلامی ایران در مناقشات اخیر افغانستان گفت: افغانستان ده ها سال است که دچار مشکلات، درگیری و چالش بوده و همچنان این وضعیت ادامه دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهمیت بالای صلح، ثبات و  امنیت افغانستان برای ایران ادامه داد: صلح، امنیت، بی ثباتی و جنگ در افغانستان مستقیم روی کشورمان به ویژه مرزهای شرقی تاثیرگذار است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا امروز مخالف حضور بیگانگان در افغانستان بوده و تاکید داشته که مسائل این کشور باید توسط ملت افغانستان حل شود.

ذوالنوری با بیان این که جمهوری اسلامی همیشه مانع خشونت و درگیری بوده تاکید کرد: کشورمان سعی کرده از طریق مذاکره و نزدیک کردن جریان‌های تاثیرگذار افغانستان به هم، نسبت به حل مسالمت آمیز مسائل این کشور دوست و همسایه اقدام کند.

وی تاکید کرد: سیاست های جمهوری اسلامی تا امروز همین بوده و بیش از هر زمان دیگری نیاز است تا موضع صلح طلبانه و مطلوبی که کشورمان درباره افغانستان در گذشته داشته امروز نیز پیگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: سعی ایران بر این است که دولت افغانستان و اراده ملت این کشور با همفکری و هماهنگی جریانات داخلی به برقرار صلح و امنیت در افغانستان کمک کند./پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *