رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از دیدار با مسوولان آذربایجان و نخجوان و بازدید از نوار مرزی ایران و آذربایجان و نقاط استراتژیکی ازجمله نقطه صفر مرزی رود ارس از طریق مرز زمینی جلفا به ایران اسلامی وارد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که در راس یک هیات پارلمانی به جمهوری آذربایجان سفر کرده بود با وزیر خارجه، رئیس مجلس و دستیار ویژه رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات پارلمانی همراه، پس دیدار و گفت‌وگوهای بسیار سازنده، مفید و نویدبخش با صاحبه غفاراوا رئیس مجلس ملی کشور آذربایجان، جیحون بایرام اُف وزیر امور خارجه و حکمت حاجی اُف دستیار ویژه رئیس جمهور آذربایجان در سیاست خارجی، عازم نخجوان شد. مرور بر روابط ممتاز دو جانبه و علاقمندی به توسعه و تعمیق روابط جامع دو کشور دوست و برادر، محور مهم این دیدارها بود.

در ادامه این سفر، حجت‌الاسلام ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با واقف طالبوف رئیس مجلس ملی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس کشور و هیات پارلمانی همراه سپس به بازدید از نوار مرزی ایران و آذربایجان و نقاط استراتژیکی از جمله نقطه صفر مرزی رود ارس همچنین خط آهن جلفای نخجوان و جلفای ایران در نقطه صفر مرزی که به‌زودی با اتصال خط راه.آهن ایران به قفقاز مسیر کریدور شمال-جنوب گام دیگری به تکمیل نزدیک می‌شود – پرداختند و دقایقی قبل همراه با بدرقه رسمی معاون رئیس مجلس نخجوان و استقبال فرماندهان مشترک هنگ مرزی از طریق مرز زمینی جلفا به ایران اسلامی وارد شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *