سفر هیأت پارلمانی روسیه سبب آشفتگی اردوگاه غرب شد/نمایندگان منصفانه صحبت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت الاسلام ذوالنور در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در راستای اعمال ماده ۷۵ آئین نامه داخلی مجلس در پاسخ به اظهارات احمدی بیغش، گفت: سفر هیات پارلمانی کشورمان به روسیه موجب آشفتگی و عصبانیت اردوگاه غربی ها به خصوص آمریکایی ها و هم پیمانانشان شد که دلیلی بر درست بودن و موفقیت آمیز بودن این سفر است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعال بودن یا غیرفعال بودن یک کمیسیون بستگی به فعالیت یا عدم فعالیت اعضای آن دارد؛ ای کاش آقای احمدی بیغش مطرح می کرد که فلان طرح یا تقاضا را در کمیسیون مطرح کرده که مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: کمیسیون همواره به وظایف خودش در زمان مقتضی عمل کرده اما اگر دولتمردان پاسخی ارائه نکرده اند یا به وظایفشان جامه عمل نپوشاندند مطابق قانون با آن ها برخورد شده است.

ذوالنوری افزود: به عنوان مثال وقتی دولت در اجرای قانون بودجه ۸۰ درصد انحراف دارد یا وزیر به وظایفش عمل نمی کند متعاقبا برای پاسخگویی احضار می شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این بین اگر کمیسیون در وظایفش کوتاهی کند نمایندگان چه راهی برای پیگیری امورشان دارند؛ همه نمایندگان جزیی از کل هستند لذا ای کاش آقای احمدی بیغش به جای طرح موضوعات ناروا، گزارش کار خودش را ارائه می کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان حق طرح سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح دارند لذا وی باید مطرح می کرد تاکنون چه مطالبه ای را در راستای وظایف نمایندگی از وزارتخانه ها پیگیری کرده است؛ باید در گفت وگوهایمان منصفانه تر صحبت کنیم./پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *