رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: سفر هیات پارلمانی ایران به روسیه موجب تعمیق روابط تهران-مسکو خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت الاسلام ذوالنوریدر خصوص اهمیت سفر رییس مجلس شورای اسلامی و هیات پارلمانی کشورمان به روسیه، گفت: برقراری روابط دوجانبه با روسیه دارای ابعاد مختلف است که برای کشورمان دارای اهمیت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه روابط تهران و مسکو از گذشته تاکنون خوب بوده است، اظهار کرد: باید اذعان کرد روس ها در مجامع بین المللی غالبا موضع حمایتی نسبت به ایران داشته اند.

وی با اشاره به ابعاد دیگر اهمیت افزایش سطح مناسبات با روسیه، ادامه داد: تهران و مسکو مورد تحت تحریم های ظالمانه و یکجانبه غربی ها خصوصا آمریکایی ها قرار دارند که این موضوع از دیگر موارد مشترک برای همکاری محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران و روسیه در سطح بین الملی دارای روابط نزدیک هستند که مبارزه با گروهک های تروریستی در سوریه از جمله این موارد است، افزود: همچنین روسیه و ایران شرکای تجاری خوبی هستند؛ در پیمان های منطقه ای مانند شانگهای ارتباط نزدیکی بین دو کشور وجود دارد که همگی این موارد بستر خوبی برای تعمیق روابط بشمار می رود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کمیسیون مشترک بین دو کشور تشکیل شده تا سطح مناسبات بین ایران و روسیه افزایش و ارتقاء یابد، خاطرنشان کرد: در این سفر ریاست اجلاسیه کمیسیون با رییس مجلس کشورمان است و جلسات متعددی با روس ها و همچنین بازدیدها و رایزنی های مختلفی انجام خواهد شد که همگی این موارد سبب تعمیق روابط بین دو کشور و برطرف شدن موانع همکاری ها می شود./پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *