ذوالنور: کمبود فضای آموزشی در برخی از مناطق قم به مرز بحران رسیده است/کاربری‌های آموزشی باید در اولویت قرار بگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور امروز در نهمین نشست شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: کمبود مدارس، معضل جدی در آموزش‌وپرورش به شمار می‌رود.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: متأسفانه کمبود فضای آموزشی در برخی از مناطق قم، به مرز بحران رسیده است و باید درصدد احداث مدرسه و فضای آموزشی مناسبی در این مناطق باشیم.

وی بابیان ضرورت نگاه حاکمیتی به موضوع کمبود مدارس در قم عنوان کرد: برای رفع چنین معضلی به هم‌اندیشی و همفکری همه دستگاه‌های اجرایی نیاز است و به‌تنهایی از عهده آموزش‌وپرورش برنمی‌آید.

 ذوالنور بیان کرد: وقتی در موضوع تفکیک اراضی، به مسئله شوارع به‌عنوان موضوعی مهم توجه می‌شود باید به مسائلی چون ساخت فضای آموزشی و احداث مدرسه نیز توجه داشت.

وی اظهار کرد: کاربری‌های آموزشی باید در اولویت جدی در شهرسازی قرار بگیرد و با پیگیری جدی بتوانیم چنین معضلی را رفع و نیاز فعالی را تأمین کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از مشکلات به شورای اسلامی شهر ارجاع داده‌شده باید شورا به این مسئله به‌طورجدی ورود کند و شهرداری را مکلف به تأمین فضای آموزشی و ساخت‌وساز نماید.

وی تصریح کرد: می‌توان این موضوع را از طریق قانون و نمایندگان مجلس نیز دنبال کرد، البته چنین رویکردی بار مالی به همراه دارد و مجلس نمی‌تواند به‌طور مستقیم وارد آن شود و تنها از طریق قانون باید بتوانیم تغییر کاربری‌ها را پیگیری کنیم.

ذوالنور اظهار داشت: پیشنهادات عملی می‌تواند معضل کمبود فضای آموزشی را در مناطق مختلف و کم برخوردار رفع کند، در این خصوص می‌توان از طریق از برخی از لکه‌های جانمایی شده در سطح شهر در مسیر ایجاد فضای سبز و جایگزین آن بهره گرفت.

وی گفت: ایجاد کمیته‌ای تخصصی شامل نمایندگان و حوزه عمرانی و شهرداری و آموزش‌وپرورش نیز یکی دیگر از پیشنهادات مهم است تا بتوان زمین‌های مناسب را برای تغییر کاربری شناسایی کرد.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: توافق با برخی از مالکان پیرامون زمین‌های مناسب در سطح شهر می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را رفع کند.

وی بیان کرد: راه و شهرسازی نیز اراضی مناسبی را در اختیار دارد که می‌توان تعویض و جابه‌جا و نسبت به ساخت مدرسه اقدام کرد و در اختیار خیرین قرارداد، تمامی این اقدامات می‌تواند در یک زمان‌بندی مناسب به سرانجام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *