ذوالنور در تذکر شفاهی: روحانی فلسفه وجودی مجلس را زیر پا می‌گذارد/ دولت به قانون عمل کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی،گفت: معمولاً پس از آنکه نمایندگان مجلس نطق میان دستور خود را مطرح می‌کنند، جمع زیادی از نمایندگان برای تقدیر و تشکر از وی، دور این نماینده حلقه می‌زنند و این مسئله باعث می‌شود که نماینده بعدی که می‌خواهد نطق کند، نتواند پشت تریبون قرار گیرد.

وی بیان کرد: نماینده‌ای که نطق می‌کند نه کوه کَنده و نه «شق  القمر» کرده و دلیلی ندارد که این همه نماینده پس از نطق نماینده‌ای، دور وی تجمع کنند. برای برگزاری هر یک دقیقه مجلس هزینه زیادی می‌شود و باید از انجام این اقدامات خودداری شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق گزارش تفریغ بودجه و دیوان محاسبات، رئیس‌جمهور از ۶۰ تا ۸۰ درصد انحراف از قانون در بودجه‌های سالانه داشته است. این همه هزینه صرف برگزاری جلسات مجلس می‌شود و ما قانون تصویب می‌کنیم اما دولت رعایت نمی‌کند.

ذوالنور اظهار داشت: حیات، رسالت و فلسفه وجودی مجلس توسط رئیس‌جمهور و دولت زیر پا له می‌شود و هیئت رئیسه باید رئیس‌جمهور را وادار به تمکین نسبت به قانون کنند چرا که مشکلات و بدبختی‌های ما در کشور، این مسائل است.

وی متذکر شد: رئیس‌جمهور روز گذشته در تکریم روز زن گفت که اگر زنان تصمیم بگیرند و وارد صحنه شوند، کاندیدای مورد نظرشان رأی می‌آورد. آیا شأن زن این است؟ بهتر است آقای رئیس‌جمهور وظایف خودش را انجام دهد و به این نکته توجه کند که مردم زیر بار فقر و گرسنگی از بین می‌روند و دولت باید به قانون عمل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *