ذوالنوری در نشست روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس کشورهای حامی فلسطین؛ از ضرورت اخراج نماینده اسرائیل از IPU تا لزوم تعیین نماینده حقوق بشر برای احصاء جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، مجتبی ذوالنوری عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ دی ماه) در نشست مجازی روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس کشورهای حامی  فلسطین گفت: از حضور روسای پارلمان‌ها، نواب رئیس و روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان‌ها و نمایندگان کشورهای مختلف که در آستانه روز بزرگداشت غزه و سالروز نبرد پیروزی ۲۲ روزه غزه در نشست مجازی مذکور حضور پیدا کرده‌اند، تقدیر می‌کنم زیرا حمایت قاطع خود را از مردم توانمند فلسطین ارائه کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک باید نماینده ویژه‌ حقوق بشر برای مردم فلسطین تعیین شود تا جنایات و ظلم اسرائیلی‌ها که موجب نقض حقوق مردم مظلوم فلسطین و زندانی شدن فلسطینیان شده به مجامع بین‌المللی منعکس شود.

وی ادامه داد: همچنین مجمع عمومی سازمان ملل باید با صدور قطعنامه‌ای خواستار برگزاری رفراندوم در فلسطین شود تا ساکنان اصلی آن، نه غاصبان متجاوز، حق رأی داشته باشند و سرنوشت خود را با استفاده از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین حق مشخص کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین شکل‌گیری دولت مستقل فلسطین نیز از دیگر خواسته‌های کشورهای اسلامی از مجامع بین‌المللی است.

ذوالنوری گفت: بدون شک مجامع بین‌المللی و قدرت‌های بزرگ باید استانداردهای دوگانه و یک بام و چند هوای خود را که توهین به مردم دنیا به شمار می‌رود را کنار بگذارند؛ رژیم صهیونیستی هیچ معاهده‌ای مانند معاهده هسته‌ای و پارلمانی NPT را امضا نکرده است و بیش از ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد؛ این در حالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها بیان می کنند که اسرائیل بیش از ۷۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد، از این رو خلع سلاح رژیم صهیونیستی باید پیگیری شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین نماینده رژیم صهیونیستی باید از اتحادیه بین‌المجالس جهانی اخراج شود.

وی ادامه داد: کشورهای مسلمان و ملت‌های مستقل باید در تحقق امور خود از جامعه بین‌الملل و مطالبه‌گری‌شان وحدت داشته باشند؛ بنابراین باید رژیم صهیونیستی را تحریم کنند و از عادی سازی روابط با اسرائیل اجتناب کنند.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کشورهایی که درصدد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند بدانند برای همیشه در تاریخ منفور ملت‌ها خواهند بود و سرنوشت‌شان مانند انور سادات خواهد شد؛ فرزندان مقاومت نیز از مجازات خائنان به آرمان‌های فلسطین اجتناب نخواهند کرد.

ذوالنوری گفت: مقاومت بیش از ۷۰ ساله فلسطین، شهیدان و قربانیان زیادی داده است که شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهید فخری‌زاده از جمله سیل شهدای مقاومت به شمار می‌روند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان رهبران مقاومت سید حسن نصرالله، بشار اسد و عبدالملک الحوثی بدانند ملت‌های مسلمان و محور مقاومت از آنها دفاع می کنند و طبق وعده الهی حق می ماند و باطل رفتنی است./پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *