رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جزئیات طرح «اقدام متقابل علیه آمریکا به عنوان عامل اصلی ترور سردار شهید سلیمانی»که برخی رسانه‌ها در این زمینه جنجال به پا کرده بودند را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به فضاسازی برخی رسانه ها مبنی بر اینکه مجلس دولت را مکلف به نابودی اسرائیل تا سال ۱۴۲۰ کرده است، گفت: نابودی اسرائیل تکلیف تنها دولت ایران نیست، نابودی این رژیم تکلیف همه جهان اسلام است و در حقیقت محور مقاومت، یکی از پایه‌های اصلی این تکلیف است.

بحث هجومی علیه رژیم صهیونیستی وجود ندارد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح «اقدام متقابل علیه آمریکا به عنوان عامل اصلی ترور سردار شهید سلیمانی» چنین موضوعی که مجلس دولت را مکلف به نابودی اسرائیل کرده باشد، مطلقا دیده نشده است. از سوی دیگر برای مقابله و تضعیف رژیم صهیونیستی و قیچی کردن بال و پر آنان با این هدف که نتواند به منافع ما ضربه بزند، اقدامات مقابله ای دیده شده است.

وی بیان کرد: شرارت های صهیونیستی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، بُعد تروریست به ملت و کشور خسارت زده ، بنابراین این حق مسلم ما است که پر و بالی که می خواهد با آن منافع ما را تهدید کند، قیچی کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این طرح مذکور اقدامات مقابله ای دیده شده است و هیچ بحث هجومی علیه رژیم صهیونیستی در طرح نمایندگان وجود ندارد.

دولت تسهیل کننده کمک های مردمی به جبهه مقاومت است

ذوالنوری در ادامه گفت: در خصوص کمک به مقاومت و مسلمانان مبارز، توضیح داد: هرجا در این طرح بحث کمک به مقاومت و مسلمانان مبارز مطرح شده ، منظور طراحان از کمک، کمک از منبع دولتی و بودجه عمومی نیست، در حقیقت دولت فقط تسهیل کننده ارسال کمک های داوطلبانه مردمی است؛ یعنی اگر شرکتی، کارخانه‌ای، خیری، دانشجویی، طلبه‌ای، بازاری و کشاورزی خواست به محور مقاومت و مسلمانان در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا کمک کند، دولت ارسال این کمک ها را تسهیل می کند. در واقع تسهیل کمک‌ها به دوش دولت گذاشته شده نه اینکه از بودجه عمومی و درآمد کشور، دولت کمکی کند.

طرح در قدم اول است

این نماینده مجلس بیان کرد: ذکر این نکته لازم است که این طرح هنوز در قدم اول است، صرفا اعلام وصول شده است و هنوز فوریت یا کلیات آن مورد بحث بررسی قرار نگرفته که بعد از آن به کمیسیون تخصصی برای رسیدگی به جزئیات ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: بنابراین هر طرحی که اعلام وصول می شود باید مراحل متعددی را طی کند و پس از چکش کاری و کار کارشناسی بر روی آن به صحن مجلس ارسال می شود، از این رو ممکن است ماده ای تصویب، رد یا اصلاح شود.

ذوالنوری گفت: به نظر می‌رسد جنجالی که امروز برای این طرح به پا کرده‌اند فضاسازی بی مورد و غیر واقعی است و کسانی که می خواهند در این زمینه اظهار نظر کنند باید توجه داشته باشند که در محور صحیح حرکت کنند.

ادغام طرح های مشابه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه طرح «اقدام متقابل علیه آمریکا به عنوان عامل اصلی ترور سردار شهید سلیمانی» سه طرح مشابه وجود دارد، گفت: هر طرحی که زودتر ثبت شود در نوبت رسیدگی قرار می گیرد و طبیعتا سایر طرح ها به دلیل تکراری بودن از دستور خارج می شوند، اما در نظر داریم در زمان بررسی هر یک از این سه طرح، از طراحان سایر طرح ها برای حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دعوت شود تا بتوانیم طرحی جامع تدوین کرده و موارد را ادغام کنیم تا پراکندگی در قانونگذاری و تفرقه ایجاد نشود و احتمالا در این طرح ها هم افزایی صورت بگیرد./ پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *