ذوالنوری: غربی ها با ژست حقوق بشری اجازه انتقال پول برای تهیه دارو را نمی دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور،  مجتبی ذوالنوری با اشاره به ادعای دروغ آمریکا درباره عدم تحریم ایران در حوزه دارو،گفت: بسیاری از داروها  را در داخل ایران نه می توانیم بخریم و نه پول آن  را در داخل ایران می‌توانیم پرداخت کنیم و منابع تهیه اکثر داروها در خارج از کشور است. 

وی افزود: تهیه مواد اولیه دارویی برای تولید داخل، تجهیزات پزشکی مورد نیاز و داروهای وارداتی برای بیماران خاص و صعب العلاج به دلیل عدم امکان انتقالات بانکی ناشی از تحریم های ظالمانه دولت آمریکا مشکلات عدیده ای برای بیماران به وجود آورده است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به مشکلات انتقال ارز برای خرید دارو به دلیل تحریم ها، مطرح کرد: منابع پولی برای پرداخت پول معاملات و خرید دارو در خارج از کشور است و تحریم های بانکی، به هیچ وجه اجازه جابجایی پول را به ما نمی‌دهد. 

وی با بیان اینکه اروپا هم از تحریم های آمریکا تبعیت می کند،تاکید کرد: اینستکس مورد ادعای اروپایی ها هیچ نتیجه ای برای ایران اسلامی نداشت و آنها هنوز به تعهدات خود عمل نکرده اند،سوئیفت به روی ما بسته است و  اجازه ثبت سفارش دارو را نمی‌دهند و از آن طرف اینستکس را هم فعال نکرده‌اند.

ذوالنوری با بیان اینکه اینستکس قرار بود در حوزه غذا و دارو و تهیه داروی کرونا به کار بیاید،اما اروپایی‌ها هیچ قصدی برای استفاده از این کانال جهت کمک بشردوستانه به ایران ندارند،تصریح کرد: غربی ها به دروغ، ژست حقوق بشری و دفاع از حقوق بشر می گیرند؛حال آن که کاملاً مسیر ما را مسدود کردند و اجازه نقل و انتقال ارز و خرید دارو را به ما نداده اند.

وی با اشاره به ژست حقوق بشری غربی ها در موضوع ایران ، مطرح کرد: آمریکایی ها اجازه نقل و انتقال و جابجایی پول را نمی دهند و از آن طرف هم می‌گویند که ایران مشکلی در موضوع خرید دارو و نقل و انتقالات آن ندارد و در صورتی که مشکلات همچنان سر جای خودش است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به شانتاژ رسانه ها درباره معافیت دارویی از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، تصریح کرد:در طول تاریخ اروپایی ها و آمریکا به مردم دروغ گفته اند و عملیات روانی انجام داده‌ و حقایق را وارونه جلوه داده اند؛ادعای تحریم نکردن غذا و دارو هم از سوی آنها موضوعی است که امروز با آن روبرو هستیم. / پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *