ذوالنوری در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور: قانون لغو تحریم‌ها کاملا روشن است و نیاز به تفسیر ندارد

🔶رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نیازی به آیین نامه اجرایی ندارد، گفت: مصادیق این قانون کاملا مشخص و روشن است البته در نهایت هم مجلس موظف به ارزیابی اجرای قانون است.

🔸به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت الاسلام ذوالنور در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه آئین نامه اجرای «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را با تفسیر خودمان تدوین و اجرا خواهیم کرد، گفت: مجلس قانونی را تصویب کرده که شامل اعداد و ارقام است لذا قابل تفسیر نیست و نیازی به آیین نامه اجرایی ندارد زیرا آئین نامه اجرایی برای قوانینی تدوین می‌شود که ابهام دارد یا دارای مراحل و ابعاد مختلف بوده یا برای دستگاه‌های متنوعی تکالیفی تعیین شده است.

🔸رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: قانون مصوب مجلس کاملا مشخص و مصادیق آن روشن است، این قانون جای تفسیر و تحلیل ندارد لذا به محض اتمام مهلت انتشار قانون در روزنامه رسمی باید دولت آن را اجرا کند.
ذوالنوری با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی هم در نهایت اجرای قانون را ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: مجلس باید اجرای قانون را راستی آزمایی کند بنابراین کمیسیون امنیت ملی به نمایندگی از مجلس در مراکزی که مامور به اجرای قانون بودند، موضوعات را بررسی می‌کند.

🔸رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که دستگاه‌ها یا مراکز هسته‌ای وظیفه خود را انجام ندهند، با توجه به ماده ۹ قانون که مربوط به جرم انگاری است، با مستنکفین از اجرای این قانون یا ممانعت کنندگان برخورد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *