ذوالنوری در گفتگوی تلفنی با رئیس کمیسیون بین‌الملل مجلس بلاروس:ایران در مقابل تحریم و ترور ایستادگی می‌کند/ضرورت توسعه روابط اقتصادی ایران و بلاروس

🔶رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، محکوم کردن ترور شهید فخری زاده ازسوی بلاروس را نشان از استقلال این کشور در مسیر تحولات جهانی و بین‌المللی دانست.

🔸به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با آندری ولادیمیروویچ ساوینیخ رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس بلاروس از ابراز همدردی ملت و دولت این کشور در ترور شهید دکتر فخری زاده دانشمند ایرانی تشکر و قدردانی کرد.

🔸وی محکوم کردن این جنایت وحشتناک ازسوی بلاروس را نشانی از استقلال این کشور در مسیر تحولات جهانی و بین‌المللی دانست.

🔸ذوالنوری در ادامه این گفتگو دخالت غربی‌ها در امور دیگر کشورها و حمایت آن‌ها از جنایات در قالب‌های گوناگون را پدیده‌ای ملموس و همیشگی دانست و دوگانگی رفتار آن‌ها در موضوع ترورها را در ابعاد رسانه و سکوت را شگفت‌انگیز خواند و گفت: ایران و بلاروس همواره دخالت غربی‌ها در امور کشورشان را به صورت ملموس حس کرده و در مقابل، غربی‌ها نیز با بهره‌مندی از سلاح سکوت و رفتار غیرمسئولانه، عاملان ترور را تقویت و پشتیبانی کرده‌اند.

🔸ذوالنوری با اشاره بر اشتراکات دو کشور در حوزه‌های مختلف، توسعه و گسترش روابط در سطوح، پارلمانی همچنین در زمینه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را خواستار شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و بلاروس به عنوان عضو ناظر سازمان همکاری شانگ‌های می‌توانند در سطح بین‌المللی یکدیگر را حمایت کرده و مجلس شورای اسلامی نیز از روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور استقبال می کند.

🔸رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران – بلاروس قدمی مثبت در پیشبرد بیش از پیش همکاری‌های پارلمانی و نگرشی تازه برای افزایش سطح روابط است.

🔸وی با تأکید بر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مقابل هرگونه هرج و مرج نشأت گرفته ازسوی استکبار جهانی در قالب تحریم و ترور، تصریح کرد: استکبار جهانی مصیبتی بزرگ برای جامعه بین الملل است و جمهوری اسلامی ایران پیشگام در در مقابله با این رفتار است. /انتهام پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *