حجت الاسلام ذوالنوری: رفع محدودیت‌های تردد کارشناسان و متخصصان نظامی با پایان تحریم‌های تسلیحاتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به پایان تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: وقتی پایان تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران انجام گرفت، طبیعی است که ابعاد مختلف تحریم‌های تسلیحاتی مورد نظر قرار گیرد. از یک سو اقدامات مشاوره‌ای، رایزنی‌ها و وابستگی‌ها نظامی در این حوزه مطرح است، کشورهای مختلف ممکن است در خرید تسلیحات، ساخت و تولید یا ایجاد خط تولید مشاوره نظامی از ما بخواهند لذا کارشناسان و متخصصان نظامی ما باید بتوانند به راحتی تردد و رفت و آمد کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: رفع تحریم‌ها به معنای رفع محدودیت‌های خرید و فروش و تولید و کمک تولید می‌شود هرچند جمهوری اسلامی ایران در این مدت توانست بر توانمندی داخلی تکیه کند و در ابعاد مختلف تجهیزات نظامی خودکفا شود.

رفع مشکل تبادلات مالی خرید و فروش سلاح با پایان تحریم‌های تسلیحاتی

وی تصریح کرد: از سوی دیگر ما برای پایین آوردن هزینه‌ها پس از پایان تحریم‌های تسلیحاتی می‌توانیم از کمک کشورهای دیگر استفاده کنیم و تسلیحات جدیدی را خریداری کنیم. در تبادلات مالی و پولی خرید و فروش تسلیحات نیز طبق قاعده رفع تحریم‌ها باید مشکلات رفع شود.

ذوالنوری معتقد است: ما در نهایت از طریق تهاتر می‌توانیم مشکلات خرید و فروش سلاح با دیگر کشورها را مرتفع کنیم و اگر کشوری در این میان مشکلی ایجاد کند، وزارت خارجه و دستگاه قضایی ما باید پیگیری کنند.

نقض مجدد برجام در صورتی که اروپا به رفع تحریم‌های تسلیحاتی تمکین نکند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعضای باقی مانده برجام وظیفه دارند که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند و اگر تمکین نکنند نقض مجدد برجام است. جمهوری اسلامی ایران در صورت نقض مجدد برجام اقدام متقابل انجام می‌دهد. از این رو ما طرح اقدام متقابل را آماده کردیم و با فوریت در مسیر قانونی خود قرار دارد لذا در صورتی که اروپایی‌ها به وظیفه خود عمل نکنند ما دولت را مکلف به مقابله خواهیم کرد./پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *