غلبه بر تحریم های آمریکا از طریق ایجاد شبکه‌های مالی و تهاتری مهم، مفید و به نفع دو کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، هان سونگ او، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در تهران با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار به اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در حوزه های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و گفت: «تقویت روابط پارلمانی دو کشور به ویژه گروه‌های دوستی پارلمانی موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین و همکاری در حوزه های مختلف می گردد».

وی همچنین افزود: مراودات سیاسی و اقتصادی ایران و کره شمالی در مسیر خوبی قرار دارد و مجلس شورای اسلامی بر گسترش و توسعه ارتباطات در عرصه های مختلف به ویژه پارلمانی تاکید می کند.

ذالنوری در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد باشگاه اتحاد علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا را پیشنهاد داد و گفت:مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا از طریق باشگاه ضد تحریم باعث اتحاد کشورهای مورد غضب استکبار جهانی خواهد شد.

ذوالنوری همچنین تصریح کرد: بحران آفرینی آمریکا در منطقه و ایجاد تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره به کاهش تبادلات اقتصادی و تجاری فیمابین دامن زده است و ضرورت دارد از طرق مختلفی همچون تهاتر به تقویت روابط و تعاملات اقتصادی فیمابین پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نسبت به حادثه اخیر سیل و طوفان در کره شمالی واکنش نشان داد و به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، با ملت دولت و پارلمان جمهوری دموکراتیک خلق کره ابراز همدردی نمود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط روابط همه جانبه بین دو کشور است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که باید این ظرفیت ها فعال تر شوند.

هانگ سونگ او، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و برشمردن اشتراکات سیاسی و اجتماعی دو کشور، خواستار بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های موجود در روابط فیمابین به ویژه روابط پارلمانی برای گسترش تعاملات و تبادلات شد و ابراز داشت:«سنگر ضدآمریکایی و تروریسم، حفظ رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره را فعال تر نموده است».

وی در ادامه تصریح کرد :توسعه همه جانبه مراودات با جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی کره شمالی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در ادامه، داشتن دشمن مشترک و رویکرد متحد را مدنظر قرار داد و بیان داشت: مسائل مختلف بین‌المللی و دشمنی دیرینه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره ایجاب می‌کند تا با تعاملات و مناسبات فیمابین فعال و گسترده تر باشد.

هانگ سونگ او، تعاملات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی را مهم دانست و ابراز داشت: تعامل و همکاری هیئت‌های پارلمانی می تواند به شناخت بیشتر دو کشور که لازمه گسترش فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است، کمک شایانی کند.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *