زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ روز شنبه با حضور حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم شریف قم/ ذوالنوری:قطار پیشرفت وتوسعه کشور نباید متوقف شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ در دبیرستان شاهد نمازیخواه قم اظهار داشت: باید همراه غافله علمی دنیا حرکت نماییم و درعین‌حال در شرایط سختی که پیش می‌آید نیز زندگی جدید را تمرین کنیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا افزود: در این شرایط سخت نمی‌توان زندگی اجتماعی را تعطیل نمود و باید راه‌حلی برای آن اندیشید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در سال تحصیلی جدید یکی از عرصه‌های تعلیم و علم، تمرین سبک زندگی جدید در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی و محیط کار و تحصیل است، افزود: یقیناً تجربه‌های جدیدی را کسب می‌کنیم که نباید سلامت را دست‌کم بگیریم، چراکه تنها یک مساله فردی نیست و به همه جامعه مرتبط می‌باشد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: در موضوع کرونا گروه های جهادی اعم از طلبه‌ها، دانشجوها و قشرهای مختلف به کمک کادر پزشکی و درمانی و مجاهدان عرصه سلامت شتافتند که قابل قدردانی است.

وی اذعان داشت: ولی اگر کسی بخواهد از روی خودنمایی و نشان دادن عدم ترس خود از این بیماری، معیارهای سلامت و پروتکل‌ها را رعایت نکند، این اقدام نه‌تنها شجاعت نیست بلکه جهالت و خیانت محض است، چون اگر کسی مبتلا شد ناقل است و زندگی دیگران را نیز به خطر می‌اندازد.

وی گفت: ازاین‌رو در موضوع کرونا شجاعت و شهامت در تحمل سختی‌ها و رعایت بهداشت فردی و جمعی نمود عینی پیدا می‌کند.

ذوالنوری بابیان اینکه در چنین اوضاعی، مجاهدت‌های ما شیوه‌های مختلفی پیدا می‌کند و در هر عرصه‌ای باید آن عملی که منفعت بیشتری برای جامعه دارد را انجام دهیم گفت: در سال تحصیلی جدید دانش آموزان به‌عنوان قشری که چرخ هدایت کشور به دست پرتوان آن‌ها به حرکت درمی‌آید در عرصه رعایت بهداشت فردی و جمعی و مقابله با این ویروس منحوس و جلوگیری از انتشار آن نقش مهمی دارند.

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ روز شنبه با حضور حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم شریف قم ورئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در دبیرستان شاهد حاج اسدالله نمازی‌خواه شهر قم نواخته شد.

وی تصریح کرد: جهادی که دانش آموزان ازاین‌پس انجام می‌دهند ازآنچه تاکنون انجام می‌دادند سخت‌تر است و باید در هر دو جبهه مقابله با کرونا و همچنین تحصیل علم و دانش حضور فعالی پیدا کنند.

ذوالنوری با یادآوری فداکاری‌ها و ایثارگری‌های دانش آموزان کشور در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: نسل جدید که رهروان نسل قبل هستند همانند آن‌ها هر مشکلی را پشت سر گذاشته و مراحل پیشرفت و تکامل را با تلاش و همت طی می‌کنند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عشق، ایمان و ولایتمداری از عوامل مهم و تاثیرگذار در حفظ و ثبات کشور بوده و دشمن به‌واسطه وجود این سه عامل هیچ غلطی نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور دانش آموزان در مدارس و محیط‌های آموزشی را مایه طراوت و سرزندگی خانواده‌ها و محیط‌های اجتماعی توصیف کرد و افزود: در مدتی که مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل بود، گَرد غم بر خیابان‌های شهر پاشیده شده بود، ولی از امروز شورونشاط دانش آموزان بار دیگر شادابی را به جامعه بازگردانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *