ایستادگی ایران و روسیه در مقابل یکجانبه‌گرایی آمریکا، مانع یکه‌تازی آنها در جهان شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر روز گذشته(شنبه، ۱۱ مردادماه) با لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

ذوالنوری در این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: توسعه ارتباطات فیمابین به ویژه در عرصه پارلمانی، نقش مهمی در افزایش سطح تعاملات ایران و روسیه در سایر بخش ها به ویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه افزود: استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور، به توسعه و گسترش هرچه بیشتر همکاری های اقتصادی، صنعتی و علمی فیمابین کمک می کند.

وی در ادامه این دیدار با انتقاد از تحریم های ظالمانه ترامپ علیه دو کشور اظهار داشت: ایستادگی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا، مانع از یکه تازی این کشور در جهان شده و اعمال تحریم ها هیچ گونه خللی در عزم راسخ دو کشور برای حرکت به سوی توسعه و پیشرفت ایجاد نخواهد کرد.

ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا یادآور شد: در شرایط تحریم، همکاری بخش های بهداشتی و درمانی دو کشور برای مهار این ویروس مرگبار ضروری است. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با همکاری طرف روس، روند اجرای کلیه توافقات فیمابین دو کشور را پیگیری می کند. 

رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه: همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم الگوی سایر همکاری‌های مشترک است

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در همین دیدار بر لزوم توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد و افزود: رایزنی و مشورت میان نمایندگان مجالس ایران و روسیه به ویژه در کمیسیون های تخصصی، در تامین منافع ملی و پیشبرد اهداف دو کشور حائز اهمیت فراوانی است. 

وی در ادامه این دیدار با تقدیر از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم بیان داشت: سابقه همکاری های دو کشور در کمک به تامین صلح و ثبات در منطقه، الگوی مناسبی برای همکاری مشترک در سایر زمینه ها است. 

اسلوتسکی در بخش دیگری از سخنان خود به پیامدهای همه گیری ویروس کرونا در شرایط تحریم اشاره کرد و افزود: اعمال تحریم های غیرانسانی علیه ایران و روسیه در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا، ضمن نشان دادن ماهیت واقعی آمریکا و همپیمانانش، موجبات نزدیکی و همکاری بیش از پیش روسیه و ایران را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه در پایان این دیدار خواستار اهتمام دو طرف برای ارتقای سطح مناسبات دوستانه فیمابین در همه زمینه ها شد./

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *