رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به قلع و قمع منافقین در تنگه چهارزبر، گفت: ترور شهید سپهبد صیاد شیرازی، سال‌ها پس از عملیات مرصاد، انتقام منافقین از شکست مفتضحانه‌شان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت به مناسبت سالروز عملیات مرصاد (پنجم مرداد ماه) به تشریح سرنوشت منافقین پس از این عملیات پرداخت و از چگونگی حضور خود در این عملیات گفت.

تصور غلط منافقین از توان نظامی کشور منجر به آغاز عملیات فروغ جاویدان شد

ذوالنوری با بیان اینکه سازمان منافقین از بدو تأسیس دچار انحراف شد، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش ایدئولوژیکی آنها برای تحمیل اراده خود بر مردم بود اما نتوانستند تأثیر دلخواه را داشته باشند؛ اگرچه چند صباحی قشر زیادی از جوانان را فریب داده و به مهلکه کشاندند و با ورود به فاز نظامی منجر به ترور، انفجار، آتش سوزی، آدم ربایی و جنایات بسیاری شدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منافقین بعد از اینکه نتوانستند در داخل کشور نظر مردم را جلب کرده و منفور شدند به دامن استکبار جهانی پناه بردند و در راستای اهداف حزب بعث به ایفای نقش پرداختند که نمونه آن عملیات فروغ جاویدان بود که در نهایت نیز مرصاد سرکوب شدند.

تیر خلاص منافقین به مجروحان بیمارستانی

وی که خود در جریان عملیات مرصاد حضور داشت، افزود: آنها تصور می کردند جمهوری اسلامی به دلیل پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و ۸ سال جنگ، توان نظامی خود را از دست داده و نیرویی برایش باقی نمانده از این رو می توانند یک هفته ای تهران را تسخیر کنند و تصمیم داشتند بعد از حرکت از کرمانشاه به سمت همدان، قزوین و تهران بیایند و بعد از تصرف سازمان صداوسیما، در میدان آزادی همایش بزرگ پیروزی برگزار کنند.

ذوالنوری درباره حضور خود در عملیات مرصاد گفت: آن زمان در منطقه عملیاتی جنوب رزمنده بودم که بعد از شنیدن ورود منافقین به کشور، از مسیر پلدختر به اسلام آباد غرب آمدم و زمانی به دو راهی کرند رسیدم که بخشی از منافقین از این منطقه عبور کرده بودند و بخشی باقی مانده بودند که با آنها درگیر شدیم.

این نماینده مردم از استان قم در مجلس درباره گوشه ای از جنایات منافقین علیه هم‌وطنان خود بیان کرد: بیمارستان «الله اکبر» در مسیر دو راهی کرند واقع شده بود که منافقین با ورود به بیمارستان به مصدومان و مجروحان این بیمارستان که عموما زنان و کودکان بودند تیر خلاصی زده بودند.

قلع و قمع منافقین در تنگه چهارزبر به فرماندهی شهید صیاد شیرازی

وی افزود: در نهایت رزمندگان سلحشور کشورمان در عملیات مرصاد با حضور فرماندهان سپاه و فرمانده ارتشی سپهبد شهید صیاد شیرازی توانستند نیروهای منافقین را در تنگه چهارزبر که امروز به مرصاد معروف است، قلع و قمع کنند.

ذوالنور ادامه داد: این عملیات تاریخی و سرنوشت ساز، درس عبرتی برای منافقین شد البته آنها سال ها بعد انتقام این عملیات را گرفتند و با ترور صیاد شیرازی مقابل منزل آن شهید، ملت ایران را در سوگ از دست دادن فرمانده ای شجاع گذاشتند، فارغ از اینکه این اقدامات، سربازان شجاع دیگری را از دل خود پرورش می دهد.

منافقین راه بازگشتی برای خود نگذاشته‌اند

وی در ادامه با تشریح سرنوشت منافقین پرداخت و افزود: اکنون منافقین هیچ راه بازگشتی نگذاشته اند و با خراب کردن پل های پشت سر، آینده ای برای خود متصور نیستند؛ بدترین حالت انسان این است که عمله و مزدور بیگانه باشد و نفرت انگیزتر از وطن فروشی و قتل هموطنان برای آنهایی که گذشته و امروز خود را صرف خیانت  کرده اند، وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون منافقین قدرت عملیاتی ندارند و سن و سال آنها بسیار بالا رفته است اما برخی تیم های عملیاتی گهگداری در داخل کشور برای خرابکاری تلاش می کنند و مابقی آنها نیز با کمک های مادی نظام سلطه، از پشت مانیتورهای خود اقدام به تبلیغات علیه نظام و جاسوسی می کنند./

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *