ماجرای قرارداد ۲۵ ساله با چین از زبان ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس/ظریف برای توضیح یکشنبه به کمیسیون امنیت ملی فراخوانده شده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت‌الاسلام‌ ذوالنور نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه افتتاح دفتر مجمع نمایندگان استان در بخش سلفچگان در جمع خبرنگاران، با اشاره به موضوع قرارداد ۲۵ ساله کشورمان با کشور چین گفت:

?قطعنامه شورای حکام، تلاش‌های آمریکا برای بردن پرونده ایران به شورای امنیت ملی و همچنین قرارداد ۲۵ ساله کشورمان با چین موضوعاتی است که در جلسه ی روز یکشنبه برگزار میشود، آقای ظریف وزیر امور خارجه برای حضور و‌ پاسخگویی در این جلسه از قبل دعوت شده است.

? وی افزود: موضوع قرارداد با چین به‌صورت ریز موردبررسی قرار می گیرد، مجلس شورای اسلامی در این زمینه در جریان نبوده است و قراردادی نیز امضاء نشده است.

?ایشان در ادامه گفت: موضوع قرارداد با چین در کمیسیون مطرح می شود و در صورت نیاز به صحن علنی مجلس نیز ارجاع داده می شود.

?رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص سایت هسته‌ای نطنزاظهار داشت: حادثه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز رخ داد، سناریوهای مختلفی وجود دارد که این موارد را در کمیسیون امنیت ملی بررسی کرده‌ایم و با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جلسه‌ای را در همین زمینه برگزار شد.

?نماینده مردم قم گفت: اگرچه پیگیری مسئله شیوع کرونا با کمیسیون بهداشت و درمان است، اما کمیسیون امنیت ملی از آن جهت که این بیماری باعث تلفات جانی شده است بی تفاوت نیست و مشترکا با کمیسیون بهداشت آن را دنبال می‌کند.

?وی در پایان تنها راه حل مشکلات را، استقلال کشور از وابستگی به نفت، مدیریت صحیح و جلوگیری از هر گونه خود تحریمی دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *