اگر آژانس نمک نشناسی کند در مورد همکاری‌ها تجدید نظر می‌کنیم / خروج از NPT یکی از گزینه‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت:

درباره قطعنامه شورای حکام یک بیانیه از سمت مجلس شورای اسلامی صادر شد و کمیسیون نیز درباره اقدامات ایران درمقابل این حرکت شورای حکام جلسه داشت و درباره پاسخ متقابل ایران بحث و بررسی های لازمی صورت گرفته شد.

جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های متعددی برای پاسخ روی میز دارد و اگر بنا باشد ایران اجازه بازرسی‌های بیشتری را به آژانس بدهد و در مقابل آژانس و شورای حکام نمک ناشناسی کنند و علیه ایران قطعنامه‌ای صادر کنند جمهوری اسلامی قطعا در کاهش سطح همکاری‌ها با آژانس تجدید نظر خواهد کرد.

گزینه دیگر ایران این است که پروتکل الحاقی که به صورت داوطلبانه اجرا کرده را به حالت تعلیق دربیاورد.

وی با اشاره به تمدید تسلیحاتی ایران، گفت: آمریکا ممکن است دست به چنین خطایی بزند، ولی چقدر ضمانت اجرایی دارد. قطعا شورای امنیت از این پیش نویس تمکین نخواهد کرد و این مورد بی نتیجه خواهد ماند.

ذوالنور در پاسخ به این سوال که با توجه به نقض برجام توسط اروپا و آمریکا آیا این مورد وجود دارد که ایران بخواهد از توافقنامه ان پی تی خارج شود؟ گفت:
این موضوع قابل بررسی است. فعلا عزمی برای این کار نیست، ولی مطالعه انجام این کار قطعا یکی از مصادیقی است که جمهوری اسلامی به آن توجه دارد و این گزینه می‌تواند یکی از گزینه‌های ایران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *