امنیت اقتصادی، تقویت دیپلماسی اقتصادی و موضوعات مرتبط با مبارزه با قاچاق و فساد از اولویت‌های این دوره کمیسیون است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو باخبرگزاری خانه ملت، در توضیح اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، گفت: تمام ماموریت و وظایف کمیسیون امنیت ملی را در این دوره مجلس ادامه می‌دهیم. علاوه بر مبانی و اصول قبل مباحث مرتبط با امنیت اقتصادی، غذا، آب، فضای مجازی و سایبری، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی جز اولویت‌های کمیسیون است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم برای تمامی موضوعات و مباحث مذکور کمیته و کارگروه‌های خاص و ویژه تشکیل خواهیم داد.

وی افزود: موضوع مبارزه با قاچاق، مسائل مرتبط با محصولات تراریخته و پیر جمعیت که معضل کاهش جمعیت را به عنوان تهدید جدی ایجاد می‌کند نیز در راستای منافع و امنیت ملی دنبال خواهیم کرد.

ذوالنوری یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره یازدهم در حوزه مباحث مربوط به امنیت اقتصادی علاوه بر قاچاق و فسادها، ناکارآمدی دستگاه که موجب بروز فساد و افزایش قاچاق شدند را رصد و در دستور کار قرار خواهد داد.

وی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در بحث مقابله با تحریم‌ها، موضوع تقویت دیپلماسی اقتصادی را دنبال می‌کند و از تمام تلاش خود برای راه اندازی گروه کشورهای تحریم شده استفاده خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون در ارتباط با قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در هفته بعد از تعطیلات مجلس، تصمیم گیری می‌کند و در صورت نیاز از وزیر امور خارجه برای ارایه توضیحات دعوت خواهد کرد./

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *