در حال حاضر برجامی وجود ندارد/ در مجلس یازدهم پشتیبانی و حمایت از مقاومت به مراتب قوی تر از مجلس دهم خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه العالم درباره پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:

پیام رهبر فرهیخته و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای امیدآفرین، حیات بخش و حرکت بخش برای مجلس یازدهم بود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از پیام خود فرمودند در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمده مشهود، نمره مطلوبی در باب عدالت در دهه پیشرفت و عدالت به‌دست نیاورده‌ایم و این واقعیتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف به مثابه اولویت وادار سازد از همین رو عدالت در همه شئون مملکت و زندگی مردم تعریف پیدا می کند به نظر من مقام معظم رهبری بسیار هدف گیری دقیقی کردند زیرا از اول انقلاب تا به امروز مردم ما هیچ زمانی از کمبود شکایتی نداشتند و پای انقلاب ایستاده اند و می ایستند اما آنچه که برای مردم دردآور است و مردم از ان گله می کنند فساد و تبعیض است از همین رو عدالت می تواند به مردم امید دهد و ریشه فساد و بی عدالتی را در جامعه خشک کند.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: اگر مجلس یازدهم در مسیر عدالت کوتاهی کند مردم هیچ وقت نمایندگان خود را نمی بخشند از همین رو بسیار جدی به مقوله عدالت پرداخته می شود.

ذوالنوری مهمترین تهدید و چالش برای کشور را بحث تفرقه دانست و افزود: قرآن کریم نیز نسبت به تفرقه در جامعه هشدار داده است.

وی بزرگترین چالش مجلس یازدهم را محدودیت عمر دولت دانست و بیان داشت: بسیاری از مشکلاتی که در کشور داریم باید از طریق دولت حل شود؛ تکلیف تعیین کردن برای دولت، کمک دولت و مواخذه و برخورد با دولت از وظایف مجلس است از همین رو اکنون در شرایط بدی هستیم زیرا یک سال بیشتر از کار دولت نمانده است اما باید مشکلات اقتصادی مردم و نابه سامانی های فرهنگی کنونی را از دولت مطالبه کنیم.

نماینده مردم قم ادامه داد: این یک سال برای مجلس هم فرصت است هم تهدید اگر در انتخابات پیش رو بتوانیم از این یک سال استفاده کنیم طبیعتا می توانیم پایه های نظام رو محکمتر کنیم زیرا امید به جامعه تزریق می شود و دشمنان نا امید می شوند. امروز هم بقای نظام اسلامی با حضور مردم در صحنه است. دشمنان انقلاب و مملکت اسلامی هم بیشترین تمرکزشان بر مشروعیت زدایی به معنی مقبولیت زدایی از نظام و جدا کردن مردم از نظام اسلامی است. لذا برای انتخابات آینده طی یک سال بعد، مردم باید امیدهایی را احساس کنند تا با انگیزه ای بسیار قوی از گذشته پای صندوق رای بیایند و آن دست رد را محکم تر بر سینه دشمنان نظام و ملت بزنند تا نظام اسلامی با قوت وسرعت بیشتری به سمت اهداف خودش پیش برود. اگر از این فرصت ها استفاده نشود طبیعی است که تهدیدها رشد می کند.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد، اگر تعامل و خدمتگزاری ما برای مردم گسترده باشد به همان میزان مردم هم ادای دین می کنند اگر چه از اول انقلاب تا به امروز همواره مردم دراین عرصه یک قدم جلوتر از مسوولین بوده اند و همیشه مطالبه گری کرده اند و مطالباتشان هم درراستای انقلاب بوده است.

ذوالنور در ادامه در باره تحریم های آمریکا نیز گفت: وجود آمریکا و نظام سلطه نه تنها فشارها را بر مردم و کشورما تحمیل کرد بلکه منشا همه خباثت ها ، شرارت ها و ظلم ها در دنیا آمریکا و نظام سلطه است. اما همه مشکلات ما ناشی از تحریم های آمریکا نیست. باور ما این است که تحریم های آمریکا درست است که یک ظلم بی حد وحصر به ملت ماست اما از سویی می تواند یک فرصت هم برای ما باشد که ما در مجلس اینده مبنا را باید بر اقتصاد بدون نفت بگذاریم و دوم تقویت توانمندی داخلی و سوم گسترش و تعمیق روابط ما با کشورهای همسایه است که با این اقدام کار آمریکا را بی خاصیت خواهیم کرد.

وی افزود: در مجلس آینده باید بر مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، افزایش توانمندی های داخلی و حل مشکلات از درون تکیه کنیم برخی از مشکلات ما در داخل از بی انگیزگی، سستی و باور ضعیف بعضی از مسوولان ما ناشی شده است. در هر حوزه ای که ما تکیه بر خود کرده ایم و اعتماد به توان داخلی پیدا کرده ایم و تمرکز جهادی بر آن نقطه داشته ایم، دشمن امروز در آن حوزه ها نمی تواند کاری بکند.

عضو مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس جدید کمک خواهد کرد که ما روابط خود را با دنیا اصلاح کنیم. جمهوری اسلامی همیشه از صلح و صلح طلبی در دنیا حمایت کرده و در مقابل ظلم و ستمگری ایستاده است لذا مجلس، چه این دولت و یا دولت آینده را در گسترش روابط با دنیا و رفع انحصاری که آمریکا ایجاد کرده، کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران مذاکره با آمریکا و رابطه با این کشور را آغاز خواهد کرد؟ افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران از اول تا به امروز سیاست دوستی و مدارا با همه دنیا بوده است و ما از اول پیروزی انقلاب اسلامی فقط دو تا رژیم را غیر قابل ارتباط می دانستیم که یکی آپارتاید در آفریقای جنوبی و یکی هم رژیم صهیونیستی بوده است. حتی در خصوص رابطه با آمریکا این ما نبودیم که ارتباط را قطع کردیم بلکه انها بودند که قطع رابطه کردند. آیا جمهوری اسلامی با آمریکا مذاکره و رابطه خواهد داشت یانه؟ این مساله بستگی به خود آمریکا دارد. مقام معظم رهبری فرمودند ما با مردم، کشور و دولت آمریکا هم مشکلی نداریم اگر دولت معقولی حاکم شود ما مشکلی نداریم، آنچه که مشکل ماست خوی استبدادی و استکباری دولتمردان آمریکا است هرگاه این خوی درندگی و استکباری را کنار بگذارند و مانند دیگر کشورها رفتار کنند ما مشکلی نداریم لذا نه عامل قطع رابطه جمهوری اسلامی بوده و نه جمهوری سلامی از مذاکره وحشت و نگرانی دارد بلکه تا زمانی که آن خوی یکجانبه گرایی، زیاده خواهی و سلطه گری درطرف مقابل باشد امکان مذاکره وجود ندارد و تا این اصلاح اتفاق نیفتد مذاکره تاثیری نخواهد داشت.

مجتبی ذوالنور در پاسخ به سوال خبرنگار العالم درباره موضع مجلس یازدهم درباره برجام و احتمال خروج از آن گفت: به نظر بنده در حال حاضر برجامی وجود ندارد که ما قصد خروج از آن را داشته باشیم. برجام مجموعه اقداماتی است که ایران و طرف مقابل باید انجام دهند. جمهوری اسلامی ایران تمام اقدامات لازم را انجام داده اما طرف مقابل به هیچیک از وظایف خود عمل نکرده است و قصد عمل به تعهداتش را نیز ندارد. بر این اساس دیگر برجامی وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به عدم انجام تعهدات برجامی از سوی طرف مقابل، عقل حکم می کند که ما نیز از اقداماتی که در اجرای برجام انجام داده ایم، صرفنظر کنیم و به نقطه اولیه قبل از برجام برگردیم که این کار را شروع کرده ایم. ما گزینه های متعدد دیگری را هم پیش رو داریم. نخست؛ تعلیق پروتکل الحاقی. ما پروتکل الحاقی را به خاطر برجام پذیرفتیم. اکنون به لحاظ عمل نکردن طرف مقابل به تعهداتش می توانیم اجرای پروتکل را تعلیق کنیم.دوم؛ بازنگری در نحوه ارتباط و تعامل با آژانس انرژی اتمی و سوم؛ بررسی خروج از ان پی تی عنداللزوم.

این نماینده مجلس تاکید کرد حدس میزنم اتفاق خاصی درخصوص برجام در مجلس جدید نیفتد چرا که برجام هم اکنون نه نسخه شفابخشی است که نیاز به تقویت داشته باشد و از سوی دیگر چون طرف مقابل تعهدات خودش را انجام نداده، نمی تواند مانعی بر سر راه اجرای گزینه های جمهوری اسلامی ایران باشد. بنابراین فکر می کنم رویه مجلس یازدهم درباره برجام ادامه مسیر مجلس دهم در این زمینه باشد.

مجتبی ذوالنور با اشاره به اقدام ایران درخصوص انتقال محموله های بنزین به ونزوئلا و ورود به حوزه نفوذ آمریکا افزود: این اقدام مهم چند پیام دارد اول اینکه جمهوری اسلامی در دفاع از حق خود استوار و مستحکم ایستاده است و عربده کشی آمریکا، دولت و ملت ایران را در تحقق اهدافش مرعوب نمی کند. نکته دوم اینکه ایران به سطحی از قدرت و بازدارندگی رسیده که آمریکا با وجود قدرتمند بودن، نمی تواند از قدرتش استفاده کند. نکته سوم اینکه اکنون که ما توانسته ایم نفتکش های خود را به حیاط خلوت آمریکا برسانیم، حرکت در حوزه های دیگر برای ما آسان تر است و تحریم ها ماندنی نیست و ان شاء الله بزودی شاهد رفع تحریم ها خواهیم بود و مشکلاتی که مردم در حال حاضر دارند، استمرار نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره نگاه مجلس یازدهم به حضور مستشاری ایران در سوریه و تعامل با جبهه مقامت گفت: محور مقاومت موضوعی است که به جمهوری اسلامی گره خورده است. ما حضور در این عرصه را در تضاد با منافع جمهوری اسلامی ایران نمی دانیم. نگاه ما به مقاومت، آرمانی و ریشه ای است. در مجلس یازدهم پشتیبانی و حمایت از مقاومت به مراتب قوی تر از مجلس دهم خواهد بود.

انتهای پیام/

3 دیدگاه

  1. سلام آقای ذوالنور. امیدوارم پیامم رو بخونید. چون سایتتون باز نمیشد و اینستاگرام هم ندارم مجبورم اینجا براتون پیام بذارم. ان شاالله که مسئول این صفحه لطف کنه و پیامو بهتون نشون بده?
    آمار کشتگان آبان رو منتشر کردید، ممنون. ولی ای کاش علی رغم توضیحی که دادید بسیار زودتر و روزانه این آمار اعلام میشد. وقتی که هرروز رسانه های خارجی داشتند آمار وحشتناک به مردم میدادند به نظر این تاخیر هیچ وجهی نداره. مسئولین اروپا و امریکا و اسراییل که در دروغگویی همتا ندارند توی این موارد سریعا همگی به میدون میان و هماهنگ با هم، جو رو به دست میگرند هرچند که خدا دروغگو رو رسوا میکنه… اما این ناهماهنگی مسئولین ما در شلوغیها _که به تلاش دشمن بارها پیش خواهد اومد_ ما دوستداران انقلاب رو نگران میکنه که به بی اعتمادی مردم دامن بزنه. شما رو بخدا فکر بکری بکنید و قبل از پیشامدها برنامه ای برای کنترل آمارسازی و کشته سازی دشمنان داشته باشید. ممنونم از توجهتون

  2. بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

  3. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *