از ابتدای انقلاب تاکنون ورزشکاران ما از مسابقه با رژیم صهیونیستی انزجار و تنفر داشته و دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره حذف بند ۱۱ طرح ۲ فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی،‌ که مربوط به ممنوعیت رویارویی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی بود، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون خودِ ورزشکاران ما با اعتقاد، تعصب، عرق و انگیزه از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی تنفر و انزجار داشتند تاکنون همین مسیر استمرار پیدا کرده است.

وی افزود: بدنه و قاطبه ورزش همین است که ورزشکاران ما تمایلی به مسابقه و رویایی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی ندارند؛ حال اگر یک فرد خود به دلایل دیگر -نه به خاطر قبول داشتن رژیم صهیونیستی بلکه به خاطر ادامه مسیر ورزشی خود و انگیزه های خاص مادی قهرمانی- بخواهد با آنها ورزش مسابقه داشته باشد موضوع متفاوتی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرض کنید از هزار نفر یک نفر بخواهد چنین کاری انجام دهد و به خاطر انگیزه‌های قهرمانی بخواهد چنین مسابقه‌ای داشته باشد؛ ما که نمی‌آییم هزار نفر را بدنام کنیم و برای یک نفر قانون تصویب کنیم.

ذوالنور در ادامه عنوان کرد: وقتی مسئله‌ای موضوعیت ندارد چه نیازی است که ما قانون برای آن وضع کنیم؟ ورزشکاران و جامعه ورزشی ما با اعتقاد مقابل رژیم صهیونیستی مسابقه نمی‌کنند و علامت نفرتشان را با انصراف از بازی اعلام می‌کنند،‌ حال چرا ما ممنوعیت ایجاد کنیم؟ چرا که این کار به افکار عمومی القای منفی می‌کند و ممکن است برداشت این باشد که معلوم است تمایل و تقاضا برای بازی کردن با بازیگر ورزشکاران رژیم صهیونیستی وجود دارد که آن را ممنوع می‌کنند و گرنه اگر چیزی وجود ندارد که ممنوع کردن لازم ندارد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: از آنجایی که ممکن است از تصویب این قانون برداشت شود که ورزشکاران ما تمایل به بازی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی دارند، لذا تصویب این قانون به نفع کشور و ورزشکاران ما نبود.

رئیس کمیسیون امنست ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: تصویب چنین بندی، به نفع حیات ورزشکاران و باور و اعتقاد آنها نبود و بازتاب خوبی هم نمی‌توانست داشته باشد؛ چرا که تلقی می شد که ورزشکاران ما می‌خواهند با آنها مسابقه شوند و ما نمی‌گذاریم در صورتی که این گونه نیست.

وی در خاتمه عنوان کرد: همانطور که در ۴۰ سال گذشته ورزشکاران ما حاضر نبودند با ورزشکاران رژیم صهیونیستی مسابقه دهند، از این به بعد هم همین روال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *