رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: با متخلفان دست‌کاری در مصوبات برخورد شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره دستکاری در برخی مصوبات توسط برخی پیش از ارسال به شورای نگهبان، اظهار داشت: کسی حق ندارد در طرح یا لایحه‌ای که در مجلس تصویب شده حتی یک کاما یا نقطه، کم و زیاد کرده یا آن را ویرایش کند.

*هیچ مقامی حق دست‌کاری در مصوبات مجلس را ندارد

وی افزود: اگر قرار باشد تغییری اتفاق بیفتد باید به رای گذاشته شود؛ ما شاهد بودیم که در سال‌های گذشته و اخیرا دستکاری‌هایی در مصوبات صورت گرفته و کلمات جابجا شده است و حتی آنچه که در کمیسیون‌ها تصویب شده است، زمانی که به هیأت رئیسه ارسال شده تغییر کرده است؛‌ حال یا هیأت رئیسه، مصوبه کمیسیون را تغییر داده و بعد فرستادند یا در مسیری که قرار است مصوبه به شورای نگهبان ارسال شود دستخوش تغییر می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: همه اینها خلاف قانون بوده و با امانتداری هم نمی‌سازد و خلاف شرع هم محسوب می‌شود به دلیل اینکه نمایندگان وکلای ملت هستند و بار امانت ملت روی دوش آنها است.

ذوالنور در ادامه بیان کرد: اگر نمایندگان ـ به عنوان وکلای ملت ـ توافق کردند که کسی مصوبه را تغییر دهد در حقیقت در خواست و امانت ملت را دستکاری کردند چرا که قانون برای روند مصوبات تعیین تکلیف کرده و کسی نمی تواند در آنها تصرف کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه با تاکید بر اینکه باید با متخلفانی که در مصوبات مجلس دستکاری می‌کنند برخورد شود، خاطرنشان کرد: بنابراین در مجلس آینده از همان ابتدا باید نظارت‌های لازم صورت گیرد که این اتفاق نیفتد و اگر چنین اتفاقی از سوی مقامی رخ داد که باید به دستگاه قضایی معرفی و اگر هم نیاز به استیضاح است انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *