تک شهرستان بودن مانع جذب بودجه قم

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی : تک شهری بودن قم باعث شده است که این استان در زمینه افزایش بودجه‌های سالانه همواره متضرر شود.

تک شهرستان بودن مانع جذب بودجه قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم بودجه امسال استان را مورد توجه قرار داد و گفت: بودجه امسال با سال گذشته هیچ تفاوت چشمگیری نکرده است که یکی از دلایل آن تک شهر بودن و در واقع استان شهر بودن قم است.
نماینده مردم قم از تلاش برای الحاق برخی شهر‌های اطراف به قم به منظور حل این مشکل به صورت ریشه‌ای خبر داد و تصریح کرد: به علت حساسیت‌های شدید این مهم به نتیجه نرسیده است ، اما همچنان پیگیر آن هستیم.
حجت الاسلام ذوالنوری جذب سرمایه گذاران را یکی از راه‌های حل مشکلات قم دانست و گفت: دولت به دنبال روزمرگی و اقناع و رضایت مردم است و حاضر نیست بروکراسی اداری را کم کند تا موجب حل مشکلات شود.
وی از وجود هفتاد خوان به جای هفت خوان برای سرمایه‌گذاران سخن گفت و افزود: به دنبال آن هستیم تا در مجلس یازدهم این خان‌ها و ایستگاه‌ها را کم کنیم.
ذوالنوری در عین حال تصریح کرد: قوانین کشور خشک و بسته نیستند و مدیران باید با انعطاف پذیری با آن برخورد کنند.
وی افزود: همانگونه که دولت با لایحه رفع موانع تولید موجب تسهیل در برخی امور شد در زمینه سرمایه گذاری و مباحث دیگر هم می‌تواند با تدوین لایحه و ارسال آن به مجلس این مشکلات را برطرف کند.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را از سوی دیوان محاسبات مورد توجه قرار داد و گفت: مجلس باید همانند قوه قضاییه در این خصوص از دولت توضیح بخواهد، اما این نمایندگان و این مجلس اهل چنین اقداماتی نیستند و تا مجلس غیر شجاع باشد نمی‌توان به آن امیدوار بود.
حجت الاسلام ذوالنوری به بحث فرودگاه قم هم اشاره کرد و گفت: مشکل فرودگاه قم تنها لجاجت و تنگ نظری است در حالی که سرمایه گذار قبلی می‌تواند آن را بسازد و بهره‌برداری کند اگرچه به او جفا شده است.
وی تصریح کرد: آماده مناظره با هر کسی درباره وضعیت فرودگاه قم هستم.
حجت الاسلام ذوالنوری مجلس یازدهم را یکدست‌تر از مجلس فعلی توصیف کرد و گفت: اگر مدیران هم کمک کنند می‌توان مشکل سرمایه‌گذاران را حل کرد.
نماینده مردم قم توجه به طرح بانکداری را از اولویت‌های مجلس یازدهم دانست و گفت: مراجع و متخصصان حوزوی در این خصوص دغدغه دارند.
وی بانک‌های خصوصی را شکارچی توصیف کرد و گفت: این بانک‌ها سرمایه مردم را جمع می‌کنند، اما باید طرحی تهیه شود تا میزان خروج سرمایه‌ آن‌ها از استان مشخص و بخش عمده‌ای در خود استان هزینه شود.
نماینده قم در مجلس در خصوص راه اندازی خط یک متروی قم هم گفت: بر اساس توافقات انجام شده قرار است ۴ و ۶ دهم کیلومتر از خط ۱ تا دهه فجر راه اندازی شود.
وی در خصوص تصویب نشدن حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای کارگران هم گفت: نمایندگان مجلس شکایت نامه را به قوه قضائیه ارسال کردند تا شاید این مشکل کارگران حل و فصل شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست گفت: با توجه به این که چیزی از برجام باقی نمانده است ایران هیچ محدودیتی برای تحقیق و توسعه، انباشت اورانیوم و درصد آن و انباشت آب سنگین ندارد.
وی خروج از ان پی تی را یکی از مواردی برشمرد که برای مقابله با بدعهدی اروپا و آمریکا قابل مطالعه است، اما تصریح کرد: هیچ تصمیمی در مورد آن اتخاذ نشده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تعلیق پروتکل الحاقی را از راه‌های دیگر دانست و گفت: علاوه بر آن تجدیدنظر در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم می‌تواند قبل از خروج از ان پی تی مورد توجه قرار گیرد.
ذوالنوری به رفتار تهدید آمیز اخیر آمریکا اشاره کرد و آن را در راستای سنجش حساسیت جمهوری اسلامی در منطقه ارزیابی کرد.
وی افزود: آن‌ها به دنبال این بودند که اگر ایران عکس‌العملی صورت نداد اقدامات بعدی را انجام دهند که البته با شجاعت همیشگی سپاه مواجه شدند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان به ارزیابی خود از مجلس دهم پرداخت و گفت: این مجلس در تقنین می‌توانست به امور مهم‌تر بپردازد، اما فرصت سوزی کرد و بر عکس به اموری توجه کرد که به نفع نمایندگان باشد نه مردم که نمونه آن اصلاح قانون انتخابات بود.
وی ادامه داد: مجلس دهم نظارت جدی هم بر مسائل نداشت و در برخی موارد مانند استیضاح وزرا ضعیف عمل کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: برعکس این مورد در استیضاح رئیس جمهور ، مجلس، دولت را به تمکین وادار کرد و موجب شد تا حدودی دولت تکانی به خود بدهد.
ذوالنوری گفت: برخی استیضاح‌های نیمه کاره نیز از نقاط ضعف مجلس دهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *