هیچ وقت به دنیا زور نگفتیم/اروپا اهل فریب و استاندارد دوگانه است

هیچ وقت به دنیا زور نگفتیم/اروپا اهل فریب و استاندارد دوگانه است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری،مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو باخبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع کاهش سطح تعهدات برجامی، گفت: این حرف که کاهش سطح تعهدات ایران در توافق هسته ای، یعنی خروج از برجام، احمقانه ترین حرف است، به دلیل این که ما به  تعهدات عمل کردیم و الان آن را کاهش داده ایم و این به معنای خروج از برجام نیست.

وی افزود: اروپایی ها اگر ادعا دارند کاهش سطح تعهدات ایران به معنی خروج از برجام است، توضیح دهند که چطور با اجرا نکردن تعهدات از سوی آنها، خروج از برجام اتفاق نمی افتد؟

اروپا اهل فریب و استاندارد دوگانه است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپاییی ها دچار تناقض و پارادوکس هستند، تاکید کرد: برخلاف حرف های وزارت خارجه ما که می گوید؛ اروپا اراده دارد، ولی عاجز از اجرای تعهدات است، بنده  می گویم که اروپا اصلا اراده ای ندارد. اروپا اهل تزویر و دروغ است، اهل استاندارد دوگانه و اهل فریب است.

ذوالنوری با بیان اینکه اگر اروپا بخواهد برجام  را  اجرا کند مانعی سر راه آن نیست، تاکید کرد: موضوع این است که اروپا اگر بخواهد به تعهدات برجامی عمل کند برایش هزینه دارد؛ مگر برای ما اجرای تعهدات برجامی هزینه ندارد؟! اروپا برجامی را می خواهد که هیچ هزینه ای ندهد و همه هزینه ها بر دوش جمهوری اسلامی بیفتد.

هیچ وقت به دنیا زور نگفتیم

وی با تاکید براینکه ما هیچ وقت به دنیا زور نگفتیم و اروپایی‌ها دارند فریب کاری می‌کنند، ادامه داد: نه عقل ، نه شرع و نه منطق، هیچ کدام این را تایید نمی کند که ما در برجام پیش قراول باشیم، همچنین عرف بین الملل، اشتراکات و حفظ منافع تایید نمی کند که تنها جمهوری اسلامی هزینه برجام را بپردازد، چرا ما باید به قراردادی پایبند باشیم که طرف مقابل به هیچ کدام از تعهدات پایبند نیست؟

دوش به دوش تعهدات طرف مقابل حرکت می کنیم

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دوش به دوش تعهدات طرف مقابل حرکت می کنیم، خاطرنشان کرد: ما هیچوقت خروج از برجام را مطرح نمی کنیم، اما می‌گوییم اگر اروپایی ها در نقطه الف بودند، ما هم در نقطه الف می ایستیم، ما تعهدات را اجرایی کردیم اما اروپایی‌ها از جایشان تکان نخوردند، اگر بازگشتند سرجای اول ما هم بر می گردیم. هر وقت هم راه افتادند ما هم ادامه می دهیم، اصول ارتباطات، معامله ،تجارت ،تعاملات سیاسی این است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در موضوع  برجام منتظر اروپایی ها نمی‌مانیم،  تصریح کرد: همگام با طرف مقابل حرکت خواهیم کرد و چنانچه اروپایی ها از برجام خارج شوند ما نیز خارج می‌شویم؛ وظیفه ما این است که طبق منافع کشور حرکت کنیم و گام چهارم را به زودی برمی داریم./  پایان پیام

==========================================
» تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *