دیدار سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

دیدار سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، ناصر الشمری سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق صبح امروز (یکشنبه، ۱۳ مردادماه) با حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

الشمری در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری­ های ایران و عراق گفت: با توجه به اشتراکات فراوان دینی و فرهنگی ملت­ های ایران و عراق، ما از توسعه هر چه بیشتر همکاری­ های فیمابین در زمینه­ های مختلف استقبال می­کنیم.

سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق در ادامه با اشاره به تجاوز پهپاد آمریکایی به خاک ایران و هدف قرار گرفتن آن توسط نیروهای نظامی کشورمان گفت: ساقط کردن پهپاد آمریکایی نشان داد قدرت ایران و محور مقاومت فقط در عرصه نظر و حرف نیست و در عمل هم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت فراوانی برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی دارد.

 ناصر الشمری همچنین پیروزی­های عراق بر داعش و تروریسم تکفیری را در عراق یادآور شد و گفت: داعش که محصول غرب و مورد حمایت آنها بود و برای سلطه­ ی آنها بر عراق برنامه ­ای ۲۰ ساله طراحی شده بود با هوشیاری ملت و ارتش عراق و کمک­ های جمهوری اسلامی ایران و سایر حامیان مقاومت در منطقه طی مدت کوتاهی شکست خورد.

وی افزود: این پیروزی­ها بعنوان پیروزی نیروی ایمان بر نیروهای شیطانی قطعا در آینده تداوم خواهد یافت.

سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق در پایان گفت: به آمریکا اجازه داده نمی­شود که از خاک عراق علیه ایران استفاده کند.

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به استقبال مجلس شورای اسلامی از توسعه مراودات خود با مجلس عراق گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد برای تسهیل و تسریع مناسبات فیمابین، سطح همکاری­ های دوستانه خود با مجلس نمایندگان عراق را ارتقاء ببخشد.

وی در ادامه با اشاره به مبارزه با تروریسم تکفیری در عراق گفت: نیروهای مقاومت در عراق تنها با داعش نجنگیدند بلکه با توجه به اینکه داعش زاییده غرب است این مبارزه به چالش کشیدن تمام نظام سلطه بود و پیروزی­ های بدست آمده نیز شکست جبهه استکبار و سلطه و پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام محسوب می­شود.

ذوالنوری همچنین با اشاره به سیاست­ های تفرقه افکنانه مذهبی دشمنان در عراق و سایر کشورهای منطقه گفت: یکی از سیاست­ های استکبار، تفرقه افکنی مذهبی و دینی در منطقه و بهره­برداری کردن از آن به نفع خود است لذا امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به هوشیاری و وحدت در مقابل این توطئه­ ها حس می­شود.

وی افزود: پیام انقلاب اسلامی ایران وحدت مسلمانان جهان است از این رو امیدواریم همه کشورهای منطقه با هوشیاری در این راه قدم بردارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ساقط کردن پهپاد آمریکایی را تنها بخشی از توانایی­ های دفاعی- نظامی کشورمان دانست و گفت: هدف قرار دادن این پهپاد تنها بخشی از توانایی­ های دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که نشان داد ما توانستیم قله­ ی فناوری نظامی آمریکا را با کف فناوری پدافند دریایی خود ساقط کنیم.

وی همچنین گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند «دیگر زمان بزن دررویی تمام شده است» لذا ما در مقابل هرگونه تجاوزی، از فناوری­ های دفاعی پیشرفته ساخت ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهیم کرد.

ذوالنوری در پایان ابراز امیدواری کرد با وحدت و بصیرت همه گروه­­ های سیاسی و مذهبی عراق، شاهد پیشرفت هر چه بیشتر این کشور در زمینه ­های مختلف باشیم./

پایان پیام

==========================================
» تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *