خون پاک حاج قاسم سلیمانی اقشار جامعه را متحدتر کرد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری،حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص خروش حوزه‌های علمیه پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در قبال جنایت پیش آمده در قبال سردار محبوب وطن حاج قاسم سلیمانی به شدت عصبانی هستند و این موضوع را را به عنوان انتقام سخت پیگیری می‌کنند.

وی گفت: سرداران مقاومت به خصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به قدری در میان حوزویان محبوبیت داشتند که اولین واکنش رسمی را به جنایت آمریکا، حوزه علمیه قم و همچنین تمامی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور نشان دادند.
رییس فراکسیون روحانیت پارلمان با اشاره به حضور پرشور حوزویان در مراسم استقبال از کاروان شهدا در شهر قم، بیان داشت: شاهد بودیم که بسیاری از حوزویان با اینکه مراسم استقبال از شهدای مقاومت برای چند ساعت با تاخیر مواجه شد، به صورت پرشور و متحد در کنار مردم حضور یافته و از شهدای اخیر استقبال کردند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تمجید از حضور پر برکت علمای شهر قم در مراسم استقبال از شهدای مقاومت، عنوان داشت: شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، سبحانی به همراه اساتید برجسته حوزه علمیه قم در روز گذشته با حضور در حرم حضرت معصومه (س) به مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت غنا بخشیدند.

وی گفت: اتفاقی که در شهر قم رخ داد، تنها در دیدار مردم قم با حضرت امام خمینی (ره) و همچنین سفر رهبر انقلاب به شهر قم رخ داده بود.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به خیزش بدنه حوزه‌های علمیه، بیان داشت: امروز شاهد هستیم که تمامی نگرش‌های داخل حوزه علمیه بر سر مساله شهادت حاج قاسم سلیمانی اتفاق نظر دارند و این جنایت را محکوم می‌کنند.

وی گفت: شاهد بودم که برخی در شهر قم که تفکرات سیاسی خاص خود را دارند، در مراسم استقبال از کاروان شهدای مقاومت، بسیار محزون بودند و همراه با مردم سوگواری می‌کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اشاره به وجود دو جریان منحرف و گمراه در برخی از حوزه‌های علمیه، بیان داشت: در مساله محکومیت جنایت اخیر آمریکا دو گروه اندک که ریشه انگلیسی دارند و یا وابسته به جریان سکولار هستند با جریان میلیونی مردم همراهی نکردند. باید توجه داشت که این دو جریان اندک شبیه علف‌های هرزی هستند که در میان یک دشت پربار گندم رشد کرده‌اند و به هیچ عنوان تفکر آن‌ها مورد پذیرش حوزویان اصیل نیست.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان با تاکید بر این مطلب که حوزه علمیه محلی برای بروز و تضارب اندیشه‌های متنوع است، ابراز داشت: در بسیاری از مجامع فکری کشور در خصوص مسائل مختلف بحث و گفت‌وگو می‌شود، اما هیچکدام از این میز‌های اندیشه به اندازه حوزه علمیه ظرفیت نقد و بحث را ندارند.

حجت الاسلام ذوالنور تاکید کرد: حوزه علمیه بستری کاملا آزاد را برای اعضای خود فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند تفکرات و اندیشه‌های خود را مطرح کنند و از دل همین اندیشه‌ها نیز شاهد هستیم کسانی رشد می‌کنند که از نظر فکری و عملی در خط شهادت و سردار حاج قاسم سلیمانی قدم بر می‌دارند.

==========================================
» تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *