ذوالنوری: شهید رئیسی مرد میدان بود

در گذشته با امیرعبدالهیان برخورد خوبی نشد اما آیت‌الله رئیسی شخصیت ایشان را با به‌کارگیری در وزارت خارجه به عنوان وزیر بازساری کرد

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه «وزیر امور خاجه شهید در عین اخلاق مداری به اصول دیپلماتیک بسیار پایبند بود»، ادامه عنوان کرد: امیر عبدالهیان به تاثی از رئیس جمهور شهید و ویژگی‌های اخلاقی و تعهدات انقلابی خودش، واقعاً آرامش و شبانه روز نداشت و زحمت مداوم و مستمر می‌کشید و تواضع عجیبی داشت؛ هر وقت که به کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون‌های مجلس دیگر می‌آمد و با نمایندگان برخورد می‌کرد ممکن بود که پس از حضور در جلسه‌ای یک ساعته، بیشتر از مدت جلسه می‌ایستاد و با نمایندگان خوش و بش و گفت‌وگو می‌کرد؛ او آدمی نبود که اهل تعامل نباشد و نیز انصافاً گمنام بود و مظلوم واقع شد؛ بسیار زحمت کش بود ولی در گذشته با ایشان برخورد خوبی نشد اما آیت‌الله رئیسی شخصیت ایشان را با به‌کارگیری در وزارت خارجه به عنوان وزیر بازساری کرد و ایشان هم در این عرصه خوش درخشید.

 

خدمات و نوع رفتار شهید آل هاشم با مردم به عنوان یک پدر معنوی واقعاً زبانزد است

ذوالنوری همچنین درباره ویژگی‌های شهید سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز که همراه با شهدای خدمت به شهادت رسید، گفت: در زمان تصدی به عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، یک حالت معنوی برادری، انس و الفت بین فرماندهان ارتش و مجموعه عقیدتی سیاسی‌ها با مجموعه فرماندهی برقرار شده بود که در سایه تدابیر و روحیات خدمت‌گذاری و تواضع و اخلاص آیت‌الله آل هاشم بود. زمانی هم که به عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی منصوب شد، منشأ خدمات زیادی شدند و خدمات و نوع رفتار ایشان با مردم به عنوان یک پدر معنوی واقعاً زبانزد است. شهید آل هاشم اولین امام جمعه‌ای بود که با روحیات مردمی که داشت نرده‌های حائل بین مردم و مسئولان را در نماز جمعه جمع کرد و به آرزوی شهادت خود رسید.

 

گرچه دوران استانداری شهید رحمتی متاسفانه خیلی طولانی نشد اما در همین مدت کوتاه در دل‌ها جای گرفت

وی با بیان اینکه «استاندار شهید مالک رحمتی را که از جوانان دهه شصتی بود، از قبل می‌شناختم»، اظهار کرد: شهید رحمتی در دورانی که رئیس سازمان خصوصی‌سازی شد تعاملات زیادی با مجلس داشت؛ در خون این جوان اخلاص، ادب، تواضع و شور انقلاب و جهادی جاری بود. گرچه دوران استانداری‌اش متاسفانه خیلی طولانی نشد اما در همین مدت کوتاه در دل‌ها جای گرفت و در آخر هم به فیض لقای الهی رسید.

 

کادر پرواز بالگرد رئیس جمهوری زندگی‌شان را در خدمت به مردم و جمهوری اسلامی و بنیه دفاعی کشور و خدمت به دولت سپری کردند

 

ذوالنوری در پایان با تجلیل از کادر پرواز بالگرد رئیس جمهوری که هنراه با شهدای خدمت به شهادت رسیدند، اظهار کرد: توفیق نداشتم از نزدیک خدمت شهدای کادر پرواز باشم و فقط همین قدر می‌توانم بگوییم که زندگی‌شان را در خدمت به مردم و جمهوری اسلامی و بنیه دفاعی کشور و خدمت به دولت سپری کردند و نهایتاً به فیض شهادت و لقای الهی نائل شدند؛ ان شاالله ما شرمنده شهدا نباشیم و بتوانیم مسیر شهدای عزیز انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت، خدمت و ترور را حفظ کنیم و نقش خودمان را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *