حجت الاسلام ذوالنوری: درج قیمت تولید کننده مانع غارت جیب مردم توسط واسطه‌ها می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، حجت الاسلام ذوالنور با تاکید بر اهمیت درج قیمت مصرف‌کننده و قیمت تولیدکننده بر روی کالاهای مصرفی، گفت: با اجرای قدرتمند این طرح بتدریج واسطه‌ها و گردن کلفت‌هایی که جیب مردم را غارت می‌کنند؛ کنار می‌روند.

🔸ذوالنوری در دیدار با اکبر ابدالی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، طی سخنانی اظهار داشت: بدون تردید طرح شفافیت قیمت (درج قیمت تولید کننده) بر روی کالاها یکی از طرح های خوب و سنگین وزارت صمت است که باید حمایت شود و با قوت اجرایی گردد.این مهم باعث حذف واسطه ها واز بین رفتن تخفیف های کذایی و عوام فریب می شود.

🔸وی با اشاره به برخی مقاومت ها در اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالاها، برای اجرای دقیق و کامل این طرح تاکید و آن را یکی از اقدامات بزرگ در حفظ حقوق مصرف کننده و بهبود وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان دانست.

🔸 در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت بعد بازرسی و نظارت، خاطرنشان کرد: علاوه بر مباحث صنف و صنعت، نحوه استخراج و مصرف منابع معدنی استان نیز نیازمند نظارت مستمر برای جلوگیری از تضعیف حقوق روستائیان و نابودی محیط زیست است.

🔸ایشان با تاکید بر ضرورت تغییر قوانین مربوط به بازرسی و نظارت در کشور، افزود: لازم است در این خصوص هزینه جرایمی صنف و صنعت به حدی سنگین باشد که به نوبه خود سبب تقویت بعد نظارتی و تامین هزینه های جاری در کنار بعد بازدارندگی آن شود.

🔸حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

🔸قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *