رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: اصابت راکت به خاک ایران ادامه یابد بی‌طرف نخواهیم ماند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در خصوص بحران قره باغ، اظهار‌کرد: نقض آتش بس توسط طرفین طبیعت جنگ است چراکه همه رفتار طرفین جنگ در اختیار خودشان نیست؛ دوما ممکن است اشتباه یک فرد باعث شلیک گلوله شود و طرف مقابل هم پاسخ می‌دهد درحالی که طرفین باید خویشتنداری کنند و اگر خطا را پاسخ ندهند تاثیر بهتری خواهد داشت؛ لذا هزینه های استمرار جنگ از هزینه های خویشتنداری بیشتر است.

ایران به دنبال استقرار آتش بس در قره باغ است

او در ادامه افزود: عقل اقتصادی و هر بُعد دیگری اقتضاء می کند که طرفیت پایبند به آتش بس باشند و جمهوری اسلامی برای استقرار آتش بس تلاش می کند و به دنبال این است که طرفین را واردار کند که از طریق گفت و گو مشکلات را حل کنند.

اصابت راکت به خاک ایران ادامه یابد بی طرف نخواهیم ماند

ذوالنور تصریح کرد: تلفات ما در بحران در حد مسدوم بود ولی همین حد هم برای ما سنگین است؛ لذا تلاش ما به جای پاسخگویی این است که ریشه را برطرف کنیم، یعنی وقتی آتش بس دایر شود، گلوله ای هم رد و بدل نمی شود که به خاک جمهوری اسلامی ایران هم برخورد کند و سعی می کنیم روی اقدام اساسی و زیربنایی که برقراری آتش بس و استقرار صلح است تلاش کنیم اما اگر به آن مرحله هم نرسید اجازه نمی دهیم به خاک ما تعرض شود و به مرز نشینان آسیب برسد؛ اگر این موضوعات استمرار پیدا کند، جمهوری اسلامی ایران بی طرف نخواهد ماند چراکه نمی توانیم مردم را بی دفاع و در معرض تهدید تحمل کنیم.

گزارش سفر به مناطق مرزی در کمیسیون ارائه خواهد شد

رییس کمیسیون امنیت ملی در خصوص اقدامات کمیسیون در این رابطه، گفت: هیاتی را به منطقه اعزام کردیم و امروز و سه شنبه هم گزارش سفر در کمیسیون ارائه خواهد شد. با دستگاه‌های ذی ربط اعم از وزارت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و حتی وزارت اطلاعات و دستگاه های امنیتی دیگر هم صحبت هایی داشتیم و درخواست کردیم ورود جدی به موضوع داشته باشند.

قره باغ باید رفع اشغال شود

طرفین به آنچه که داوری بین المللی بود تمکین کنند

ذوالنور در پایان با تاکید بر اینکه شورای امنیت باید برای جلوگیری از ادامه مخاصمه نقش خودش را ایفا کند، خاطرنشان کرد: تلاش جمهوری اسلامی این است پایان جنگ زودتر اعلام شود و علی القاعده باید قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل اجرا و از قره باغ رفع اشغال شود و  طرفین به آنچه که داوری بین المللی بود تمکین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *