بررسی تعرض امریکا به هواپیمای مسافری پرواز تهران-بیروت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مدرم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، به ماجراي هواپيماي ماهان در مسير بيروت اشاره کرد و آن را  نوعي سرقت، دزدي هوايي و اقدامي تجاوزکارانه برشمرد و بر ضرورت شکل گيري اجماع جهاني عليه آمريکا تاکيد کرد.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از بررسي اين موضوع در کميسيون امنيت ملي در هفته آينده با حضور مسئولان مربوطه خبر داد و گفت : وزارت خارجه بايد فعالانه نسبت به اين موضوع در مجامع بين المللي طرح دعوي کند .

آقاي ذوالنوري تصريح کرد : قوه قضاييه و سازمان هواپيمايي کشوري هم بايد از طريق دستگاههاي بين المللي و ايکائو اين موضوع را دنبال کند چرا که اگر چنين موضوعي عادي سازي شود هيچ تضميني براي مسافران در دنيا باقي نمي ماند .

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرگزاري صدا و سيما به برخي مسائل مهم چند هفته گذشته اشاره کرد و با اشاره به ماجراي انفجار در سايت هسته اي نطنز هر گونه حمله موشکي ، پهپادي و راکتي را به اين تاسيسات منتفي دانست .

آقاي ذوالنوري با اشاره به بازديد ميداني از سايت نطنز تصريح کرد: بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد که هيچ گونه حمله موشکي، پهپادي و امثال آن به اين تاسيسات صورت نگرفته است.

 وي افزود: اين بررسي هاي حاکي از آن است که اين انفجار بيشتر توسط عناصر داخلي بوده است که فعلا از بيان جزييات آن معذوريم.

اقاي ذوالنوري ماجراي مرگ قاضي منصوري را در روماني مورد توجه قرار داد و گفت : اين موضوع در قوه قضائيه به طور موشکافانه در حال بررسي است و ما هم با آنها در تماس هستيم .

وي تاکيد کرد: با توجه به اينکه اين جنايت در خارج کشور اتفاق افتاده کار با کندي پيش مي رود که طبيعي است.دانلود

 حجت الاسلام ذوالنوري همچنين قرار داد ايران و چين را مورد توجه قرار داد و گفت: تحليل هاي غلطي که باعث فريب و تشويش افکار عمومي کشور شد رنجش خاطر طرف چين را به دنبال داشت.

 وي بر شيطنت هاي انجام شده عليه اين قرار داد اشاره کرد و گفت: کساني که عليه اين قرار داد حرف زدند بايد بدانند که اسلافشان بحرين را به ديگران واگذار کردند.

 رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: هيچ نقطه منفي در اين قرار داد وجود ندارد و منافع ملي ما را تامين مي کند.

 آقاي ذوالنوري هر گونه واگذاري جزاير ايران و فروش ارزان نفت را به چين تکذيب کرد و گفت : اين قرار داد يکي از قويترين اقدامات ديپلماتيک جمهوري اسلامي ايران است.

وي تاکيد کرد: همگان بايد بدانند جمهوري اسلامي که ۳۰۰ هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي کرده است با يک قرار داد ديپلماتيک، خاک کشور را واگذار نخواهد کرد.

 آقاي ذوالنوري افزود: با همه مشکلاتي که در اثر شيطنت برخي عليه اين قرار داد ايجاد شد مصمم هستيم با عزم واحد آن را دنبال کنيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *